duminică, 19 februarie 2012

Rulouri de pui (cu sos de mustar si ciuperci) pentru ``Provocarea Secreta``



M-am hotarat sa particip la `` Provocarea Secreta``  lansata de Ama si bine am facut, pentru ca asa am descoperit  ``bucataria Corinei ``, o bucatareasa foarte talentata, cu preparate pentru toate gusturile, zic eu, mi-a placut tare mult ce am gasit acolo.  Am gasit mai multe retete care mi-au placut foarte mult, ``am rasfoit`` blogul ei  si nu stiam ce sa aleg,  m-am oprit  la rulouri de pui  fiindca Andreei mele ii plac tare mult  ruladele, multumesc Corina!
Reteta era  cu ingrediente pentru 2 persoane, eu am facut pentru 4 :), deci prin urmare, cantitatile sunt pentru  4 persoane :)

Ingrediente:
2 piepturi de pui fara os ( 800 gr)
200 gr bacon
250 gr ciuperci Champignon
 1+1 linguri de mustar clasic si cu bobite (la Corina era doar clasic)
4 catei de usturoi
cimbru uscat
 4 fire patrunjel verde
 50+ 50 ml vin alb
 2-3 linguri de ulei de masline
sare, piper

Garnitura:
250 gr ciuperci Champignon

In primul rand , ne ocupam de umplutura, adica de ciuperci, eu am avut 500 gr, jumatate din ele am folosit pentru umplutura si cealalta jumatate pentru garnitura.
Am curatat ciupercile, le-am spalat si am  taiat feliute subtiri. Am sotat putin ciupercile, adica, am calit ciupercile taiale in 2 linguri ulei de masline, cand au ineput sa lase zeama, am turnat 50 ml vin alb, am condimentat cu sare si piper si am lasat sa scada. Spre final am adaugat frunze de patrunjel tocate si le-am lasat deoparte.






Am avut 2 piepturi de pui , pe care le-am taiat in doua, pe fiecare in parte  si le-am batut, ca pentru snitele( asezati peste folie alimentara si bateti asa, nu riscati sa va stropiti si sa se rupa carnea).
Am condimentat cu sare si piper si am uns pe fiecare in parte cu mustarul amestecat cu usturoiul pisat. 
Se impart ciupercile pe fiecare bucata de carne  si se ruleaza strans, avand grija sa nu iasa umplutura.
Se infasoara ruladele cu bacon si se leaga cu ata de bucatarie.
Se aseaza intr-un vas termorezistent se stropesc cu 2 linguri ulei de masline, se presara cu cimbru uscat si turnam  50 ml vin alb. Eu nu am facut mari modificari asupra retetei, mi-au placut toate ingredientele, doar ca in loc de 2 linguri de mustar clasic am folosit doar una si am adaugat o lingura de mustar cu bobite, iar in tava nu era specificat un adaos de vin , dar eu am mai turnat  50 ml.
Am acoperit cu staniol si am lasat 20 min, in cuptorul incalzit, apoi am scos folia , am aduagat ciupercile curatate si le-am lasat intregi si am mai lasat 15-20 min la cuptor, pana cand s-au rumenit.






A iesit o rulada excelenta, care merge de minune, cu ce garnitura doriti, si ca aperitiv rece pe un platou festiv.






Cand au fost gata , am scos ata si ne-am ospatat,  cu garnitura de ciuperci si piure de cartof , preferata fetelor mele.:))













10 comentarii: