miercuri, 8 februarie 2012

Ciorba de ,, lascute,, cu afumatura



Lascute sau urechiuse  cum spunem noi, este o ciorbica de paste  cu afumatura , pe care o pregatim foarte des pe la noi. Este o ciorbica tare buna, noua ne place foarte mult, la noi este nelipsita de la masa  ciorbica sau o supica, cand nu este, fac figuri ai mei :) De acea de multe ori sunt in pana de idei la capitolul ciorbe  si nu mananca orice, mai incerc sa fac si cate o noutate si este de multe ori ca cer sa repet aceasi ciorbica sau supa, ma intreb cateodata e normal,  oare?  Si totusi incerc sa le fac toate poftele, bineinteles nu intodeauna reusesc cu mofturosii mei :)

Ingrediente:
 un ciolan afumat fara os
 1 morcov
 1 patrunjel
 1 bucata telina
 1 ceapa
  sare
1 lamaie/otet
 2 galbenusuri
 200 gr smantana pentru gatit
2 linguri ulei
 patrunjel verde
 250 gr paste ( patratele mai mari, lasagne)
 
 Nu este foarte greu de facut, se spala bine carnea, daca este de casa, se desareaza in putina apa calduta, totusi este mai sarata decat de la magazin. Se pune la fiert in 3 l  de apa cand este fiert, se scoate si se taie bucatele.
 Intre timp taiem legumele marunt  si le calim in 2 linguri de ulei, cca 5 min, apoi  adaugam in oala. Adaugam si carnea si mai lasam la fiert 20 min. Intre timp fierbem pastele al dente dupa instructiuni ( eu am folosit lasagne) si le trecem sub un jet de apa rece. Cand sunt fierte legumele adaugam pastele si luam de pe foc. Lasam vreo 7-8 min, apoi batem galbenusurile cu smantana, subtiem cu putina ciorbica si adaugam in oala. Potrivim de sare , acrim cu lamaie sau otet si adaugam patrunjelul verde tocat.
 Asta este tot! Pofta mare va doresc!!
 
 
 
 
 
 
 
 

14 comentarii:

  1. Farfuria cu ciorba este a mea.Am papat si tare mi-a placut.Multumesc.Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  2. super...nu stiam de lascutele astea :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt chiar bune, si sunt care adauga boabe de fasole si putin tarhon, este excelenta si asa! :)

      Ștergere
  3. recunosc....asa ceva nu am incercat, dar suna bine!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Viviana, e bine de incercat, asa iti dai seama daca o sa-ti placa sau nu:) Pupic!

      Ștergere
  4. Mmmmmm, buna ciorbica!!!! Nici noua nu ne lipseste ciorba de pe masa...de oricare, numai ciorba sa fie. Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa e si la noi Nely, daca nu fac ii problema mareee, daca e o ciorbica mai consistenta, de multe ori nu fac fel principal, doar ceva desert! pupicei!

      Ștergere
  5. m-a mirat putin denumirea ciorbei tale,insa cand am citit reteta intreaga, mi-am dat seama despre ce este vorba!:) esti tare talentata in ale bucatariei si dai un aspect placut preparatelor tale.felicitarile si respectele mele!

    RăspundețiȘtergere
  6. Multumesc Horea pentru aprecieri, ma straduiesc :) sa fie pe placul familiei mele si multumesc de vizita. O zi plina de iubire sa aveti :)!!

    RăspundețiȘtergere