sâmbătă, 4 februarie 2012

Lipie cu varza pe frunze de varza (Palanete)



Imi cer scuze ca am intarziat asa de mult dar am avut  cateva torturi de realizat :) , va dau  reteta la palanete, cum spunem noi, sunt delicioase, dar totusi sunt mai bune facute in cuptorul de afara, asa ca la tara :) Cu aceasta reteta voi participa la provocarea lansata de Violeta

 Ingrediente:
 200 ml apa
 1 lingurita zahar
 25 gr drojdie
 300+50 gr faina tip 650
 sare
 2 linguri ulei

 Umplutura:
 1 varza cca de un kg
 sare, piper
 cimbru, marar
 2-3 linguri ulei

 In primul rand ne ocupam de aluat,  drojdia se dizolva in apa calduta cu zaharul, adaugam uleiul si faina. Adaugam putina sare si framantam un aluat, pe care il lasam sa dospeasca. Eu de obicei  dau drumul la focul mic de la aragaz si pun langa, sa dospeasca mai repede. Dureaza cca 1 1/2 -2 ore, intre timp ne ocupam de umplutura.



 





Taiem varza, pastram primele frunze pentru tava. Intr-o cratita mai mare, punem uleiul, adaugam varza, condimentam cu sare, piper, cimbru si marar  si turnam un pahar de apa. Lasam sa scada si sa se caleasca.






Dupa ce a dospit aluatul, se pune pe masa de lucru presarata  cu faina si se framanta putin. Se imparte aluatul in bucati mai mici, mie mi-au iesit 5  bucati, daca doriti sa faceti mai mult dublati cantitatea.  Se intind,  se pune varza  calita si se impacheteaza, se mai intind putin si se aseaza intr-o tava tapetata cu frunze de varza.
 Se introduc in cuptorul incalzit si se coc pana ce devin aurii.













 Pofta mare!! Urmeaza cele cu branza :)!!


8 comentarii:

  1. Cu ochii as manca o placinta cu varza,dar Diana nu are voie deloc sa pape varza si culmea este ca-i place mult.Asa ca servesc de la tine.Pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Imi pare rau ca nu poate papa, de acea te servesc eu , Dia! Te pup!

      Ștergere
  2. arata foarte apetisant! asteptam reteta!Pup

    RăspundețiȘtergere
  3. Doamne, ca tare pofta imi mai faci!!!!!!!Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nely va servesc cu mare drag, doar virtual din pacate! :) Va pup si o seara placuta!

      Ștergere