marți, 7 februarie 2012

Budinca de orez cu mere








Eu zic sa dati drumul la cuptor pe frigul acesta si sa facei o budinca delicioasa de orez, cu aroma de vanilie si scortisoara, sa va patrunda aceste arome toata casa :))))
Asa s-a intamplat la mine, un parfum minunat a patruns toata casa, va ispitesc? :)))

 Sa trecem la treaba , avem nevoie de :
 200 gr orez cu bob rotund
 1 l lapte
 3 oua
 600-700 gr mere
 50 gr stafide
 200 gr zadar
 100 gr unt
 coaja de lamaie rasa
 1/2 baton de vanilie
 scortisoara
 pesmet

 Se fierbe orezul in lapte cu putina sare si cand este aproape fiert  se adauga 100 gr zahar si semintele de vanilie, apoi se lasa sa se raceasca.
 Intr-un castron se freaca untul cu galbenusurile, peste care se toarna cate putin orez fiert, se asauga stafidele spalate, coaja de lamaie rasa. Se amesteca foarte bine, apoi adaugam albusurile batute spuma cu 50 gr zahar.
  





Merele se taie felii subtiri si se amesteca cu restul de zahar si scortisoara , cca 1 lingurita.






Se unge o tava cu unt si se tapeteaza cu pesmet, eu am folosit tava de chec, s se toarna jumatate din compozitie, deasupra se pun merele, apoi se toarna restul de compozitie. Se niveleaza  si se introduce in cuptorul incalzit.
   





Se lasa la copt pana ce devine maroniu deasupra. Se lasa la racit si se portioneaza dupa acea!






Nici nu stiti ce arome a invadat casa :)))
 Pofta dulce!!












14 comentarii:

  1. foarte buna...fac si eu reteta asta :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Coco , este un dulce al copilariei, cu siguranta este f buna!! :) Pupici!

      Ștergere
  2. Delicioasa! Si eu am facut zilele trecute orez cu lapte caramelizate, dar ii vine randul weekendul viitor parca! Pup

    RăspundețiȘtergere
  3. Mmmmmm, ce buna este! Cu mere nu am facut, dar sigur voi incerca. Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nely cu siguranta o sa va placa :)e o combinatie f buna! Pupicei!

      Ștergere
  4. Sincer sa-ti spun am o multime de retete de dulciuri cu orez dar n-am reusit sa fac niciuna pana acum!Arata grozav si stiu ca mi-ar place!Pupici frumoasa mea!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Flory nu ramane decat sa incerci, mie imi place tare mult orezul si am sa fac mai multe variante! :)Te pup cu drag!

      Ștergere
    2. Interesanta combinatia!Imi place!

      Ștergere
  5. Liana trec acum sa vad despre ce este vorba! Pupicei!!

    RăspundețiȘtergere
  6. o combinatie excelenta si foarte delicioasa, dar pe care nu am apucat sa o degust, imi place cum a iesit si sigur are un gust aromat si aparte ;)

    RăspundețiȘtergere