sâmbătă, 11 februarie 2012

Placinta cu mere si nuci



E cea mai buna placinta pe care am mancat-o vreodata si asta o spun la modul serios, combinatia de mere nuca ma ,, kiling me softly,, :))) Este  divinaaa!! Sper sa va convingeti de asta :)
 
 Ingrediente:
 
300 gr faina alba tip 000
 150 gr zahar
 150 gr unt
 1 ou
  sare
 
 Umplutura:

1 kg mere
100 gr zahar
 sucul de la o lamaie
 1/2 lingurita scortisoara macinata
  100 gr stafide
 50 gr nuca macinata
 50 gr alune macinate

 Ornat:

 2 linguri zahar pudra
 2 linguri visinata
 2 linguri dulceata de caise

Framantam un aluat elastic din faina, zahar, unt, ou si sare. Aluatul se infolieaza si se pune la rece 2 ore.
Dupa  acea, se scoate  si se imparte in doua,  2/3 din  aluat se intinde si se aseaza intr-o forma de tarta unsa cu unt, in asa fel ca sa acopere peretii formei si se impunge cu o furculita.
Se curata merele si se dau pe razatoare, se stropesc cu sucul de la lamaie, adaugam zaharul, scortisoara, stafidele , nuca si alunele. Adaugam 2-3 linguri de apa si calim 10 min.
  Merele calite se aseaza uniform peste aluat, apoi acoperim cu restul de aluat intins, apasam putin cu mainile si coacem in cuptorul incalzit 30 min pana ce devine auriu deasupra.






Dupa ce e gata coapta,  se scoate  si se unge cu dulceata de caise si se lasa la racit. 
 Se pregateste glazura din zaharul pudra si visinata si  se toarne deasupra.
 Eu nu am mai asteptat sa se usuce glazura si am taiat-o asa calduta, nu m-am mai putut abtine :))))
 Iar de aroma nici nu va pot spune,  ca inghit in sec numai cand ma gandesc :))))






Pofta dulce si un weekend minunat sa aveti! 


















 

18 comentarii:

  1. Daaa...tare buna combinatia de mar cu nuca! confirm si eu :). Weekend frumos

    RăspundețiȘtergere
  2. Timea, ma bucur ca iti place!! Pupicei! Weekend minunat!

    RăspundețiȘtergere
  3. Placinta cu mere si nuci?MMmm,foarte bun si nu am mai facut de ceva vreme!

    RăspundețiȘtergere
  4. delicioasa aceasta placinta!!weekend placut!!Pupici!!

    RăspundețiȘtergere
  5. Stiu sigur ca este delicioasa.Vreau si eu o bucatica.Pup!

    RăspundețiȘtergere
  6. Combinatie grozava!Am si eu in plan un pt maine!Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  7. Mere cu nuca?! Si mie imi suna tare bine !!

    RăspundețiȘtergere
  8. Am inghitit in sec, pe bune ;) Ce combinatie grozava!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Antonina eu zic ca este cea mai tare combinatie, pe care am mancat-o!! Musai sa combini nuca si alunele cu mere!! :)

      Ștergere