duminică, 12 februarie 2012

Melcisori cu stafide si un ceai de menta



Eu si fetele mele participam cu mare drag la  provocarea  lansata de Emily , este o tema fascinanta si o joaca pentru noi. De data aceasta, Andrea mea,  a vrut sa   adaugam la tema noastra cutiutele ei de bijuterii :))) nu stiu cat este de bine dar sunt roz si a fost tare incantata :)))  Marturisesc ca de cea mica de Brigitta, nu pot sa fac pozele, fiindca tot isi baga manutele , ba dupa una,  ba dupa alta :))) si tot striga ,,papa, papa ,,:)). Se trezeste de dimineata cu ,,papa,,  si se culca cu ,papa,,  deci toata ziua numai papa aud din gurita ei :))). 
 Deci,  participam  cu mare drag, eu si fetele la tee party-ul  lansat de Emily!!!
Si daca tot contine  drojdie, inscriem reteta pentro provocarea gazduita de Violeta .
 Ingrediente:
 1/2 kg faina alba tip 000
 25 gr drojdie uscata
 2 linguri smantana
 200 ml apa
 100 gr zahar
 125 gr unt
 sare
 un varf de cutit cuisoare macinata
 
 Umplutura:
100 gr stafide
 50 gr nuca
 100 gr lamai confiate
1 lingura zahar
 1 ou
 Cernem faina intr-un castron, si facem o gaura in mijloc. Presaram drojdia in mijloc si amestecam cu putina faina. Apa  calduta se amesteca cu smantana si se toarne  cca 50 ml peste drojdie, se adauga putin zahar si se amesteca. Framantam maiaua si acoperim cu putina faina presarata peste si lasam 15 min la dospit.






Intre timp se topeste 80 gr de unt, se amesteca cu zaharul cu restul de apa si smantana, sarea si cuisoarele macinate. Turnam peste maia si faina  si framantam  un aluat, pana ce se desprinde de pe peretii castronului.






Aluatul framantat se mai lasa la dospit, inca 40 min. (se acopera si se lasa la caldura).
 Dupa ce a dospit se rastoarna pe masa de lucru , presarat cu faina, si se intinde o foaie  de cca 1/2 cm . 
 Pentru umplutura se amesteca toate ingredientele.






Aluatul se unge  cu restul de unt topit si se presara umplutura. Se ruleaza cu grija sa nu iasa umplutura.
 Se taie  bucatele de 3 cm si se aseaza intr-o tava cu hartie de copt , lasand distanta intre ei.
 Se ung cu un ou batut si se coc la foc potrivit pana ce devin aurii.






Merg de minune langa un ceai cald !! Pofta mare!!





















19 comentarii:

  1. Eu ador cafeaua, asa ca iau unul pentru cafeaua de dimineata! Pup

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cristina Poti lua si doua, merg de minune langa o cafeluta! Pup!:)

      Ștergere
  2. Megtaláltalak, köszi az útbaigazítást!
    Nagyon ennivaló csigákat sütöttél!

    RăspundețiȘtergere
  3. La umplutura de nuca si stafide ma inscriu si eu:)

    RăspundețiȘtergere
  4. A mai mai ramas o pufosenie si pentru mine?Merge cu o cana cu lapte cald.Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  5. Super buni melcisorii tai...si foarte frumosi.

    RăspundețiȘtergere
  6. Ce bine arata!! Si ce clare sunt imaginile! delicioooosss!!

    RăspundețiȘtergere
  7. Anto eu zic ca nici nu se compara cu imaginile tale, aparatul meu este unul vechi, am un Panasonic DMC-LS2 si ma necajesc cu el de mama focului si mi-am gasit locul perfect unde sa-mi fac pozele , adica in camera mica unde este o lumina excelenta si in ultima vreme mi-am amenajat un locsor pentru facut poze :) Si cred ca aparatul e pe cale de a ceda, cred ca am sa innebunesc in momentul acela :) si cred ca mi-am spus oful :)))) acuma :))) Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  8. Mmmm...ce pufosi au iesit! aduc cafeaua cu lapte:)

    RăspundețiȘtergere