luni, 21 noiembrie 2011

Prajitura cu mere



Toata lumea stie faimoasa prajitura cu mere si cu siguranta  va place, noua ne place foarte mult;  pe timp de iarna  fac foarte des, nu este o prajitura pretentioasa si este accesibila la pret,pentru toata lumea. 
 Cu aceasta reteta raspund provocarii Xandrinnei lansata luna aceasta si sper sa  fac si ceva cu hrean.
 Avem nevoie de :
UMPLUTURA:
 1,5 kg de mere
1/2 lamai
 1 lingurita scortisoara
3 linguri de zahar
FOI:
 3 oua
 10 linguri de zahar
 10 linguri de ulei
 1/2 praf de copt
 1/2 lamai
 1 lingura coaja de lamai rasa
 10 linguri lapte
 600+50 gr faina 
zahar pudra
 In primul rand ne ocupam de umplutura de mere, curatam si spalam merele, le dam prin razatoarea mare stropim cu zeama de la o jumatate de lamaie, adaugam o lingurita de scortisoara si zaharul, eu am adaugat 3 linguri rase , au fost  destul de dulci merele.
Punem deoparte umplutura si ne ocupam de foi,  mixam ouale cu zaharul, pana ce isi dubleaza volumul, apoi adaugam uleiul. Mixam bine, adaugam coaja rasa de la lamaie si laptele, apoi praful de copt stins cu  zeama de lamaie. Adaugam faina si framantam un aluat  pe care il  impartim in doua. Presaram faina pe masa de lucru si intindem o foaie pa care o asezam intr-o tava  cu hartie de copt. Peste foaia de aluat asezam  umplutura de mere, stoarsa de zeama   si asezam cea de-a doua foaie intinsa. Facem impunsaturi cu o furculita  si introducem in cuptorul incalzit.
 
 Coacem pana ce devine usor maroniu deasupra. Scoatem racim putin si pudram cu zahar.
 Pofta buna sa aveti ! :)

36 de comentarii:

  1. Foarte buna prajitura cu mere. Si eu fac des tot felul de retete cu mere.

    RăspundețiȘtergere
  2. O patratica si pentru mine, sa o servesc linga cafeluta ?! Acum mi s-a facut pofta de praji cu mere, ce ma fac ?! Pupici si o saptamina minunata !

    RăspundețiȘtergere
  3. Super buna.Cele mai bune prajituri pentru noi, sunt cu mere si branza.
    Te pup cu drag.

    RăspundețiȘtergere
  4. Foarte bine arata!Ador prajiturile cu mar!
    O saptamana minunata!
    Alynusa

    RăspundețiȘtergere
  5. Intr-adevar Cristina, foarte buna si am sa incerc diverse combinatii! Pup!

    RăspundețiȘtergere
  6. Daniela cu cea mai mare placere :) Pup cu drag!

    RăspundețiȘtergere
  7. Si noua ne plac tare mult Micul! Pup si o saptamana minunata!

    RăspundețiȘtergere
  8. Delicioasa si merge tare bine la micul dejun!

    RăspundețiȘtergere
  9. Pentru mine Livia merge oricand :)))! Pup !

    RăspundețiȘtergere
  10. Ador merele,iar prajiturica ta este o bunatate.Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  11. Inca nu am facut toamna asta dar tare mult ne place.
    Pupici

    RăspundețiȘtergere
  12. mere cu scortisoara,o combinatie pentru......forever!!!!Arata foarte bine.Pupici:x

    RăspundețiȘtergere
  13. Bianca o sa ai vreme destula sa faci de acum incolo :)! Pup!

    RăspundețiȘtergere
  14. Maria si noua ne place, inca nu am auzit persoana sa nu-i placa prajitura cu mere :)! Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  15. Oricand as manca o asa prajitura delicioasa,o ador!Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  16. In perioada asta, merele sunt la mare cautare.Delicios.

    RăspundețiȘtergere
  17. Tare buna prajitura ta! Multumesc pentru participare!

    RăspundețiȘtergere
  18. Anyum is így készíti, imádjuk:)

    RăspundețiȘtergere
  19. Cu prajitura asta m-ai prins : intotdeauna poftesc la ea, si niciodata nu mi-a reusit. Intotdeauna foile s-au inmuiat de parca ar fi fost insiropate ( am si scurs merele razuite de suc, si tot nu mi-au iesit foile ). Intre timp am renuntat la bucatareala, da' am ramas cu pofta de prajitura asta cu mere : sa mananci o bucatica si pentrumine ...

    RăspundețiȘtergere
  20. Flory si eu o ador, familia mea o adora! Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  21. Intr-adevar Haplea, sunt mai accesibile la pret si sunt sanatoase!

    RăspundețiȘtergere
  22. Adina , te servesc cu o feliuta sa-ti astampar pofta :))! Pup!

    RăspundețiȘtergere
  23. Multumesc Alexantrina, imi pare rau ca nu am participat si luna trecuta!:( Pup!

    RăspundețiȘtergere
  24. Tzipi am sa ma gandesc la tine dar totusi mai incearca si nu renunta, cu siguranta o sa iasa un deliciu! Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  25. Minunata! Noi mancam des prajitura aceasta, dar nu ma abtin si iau si de la tine o feliuta!

    RăspundețiȘtergere
  26. Multumesc Cristina, cu placere te-as servi! Pup!

    RăspundețiȘtergere
  27. cum pot primi retete pe eMAIL

    RăspundețiȘtergere
  28. Monica sa inteleg ca , sa-ti trimit prin mail?

    RăspundețiȘtergere
  29. Adela, te rog sa-mi trimiti o fotografie a prajiturii, s-o pot pune in postare. Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  30. Alexandrina am trimis, sper ca a ajuns! Pup!

    RăspundețiȘtergere