miercuri, 24 august 2011

Dulceata de caise



Anul acesta am reusit sa pun cateva borcanase de dulceata de caise, nu multe dar pentru pofta ajunge. Fructele au fost piperate putin la pret si nu am reusit sa fac cea ce mi-am propus dar speram ca la anul va fi mai bine, speranta moare ultima , zic eu, dar sa revenim la dulceata, imi place dulce -acrisor de acea prefer sa nu pun foarte mult zahar, acum depinde si cat de coapte sunt fructele, eu am luat o cantitate mica si am avut timp sa le aleg...
 1,7 kg de caise (fara samburi)
 500 gr zahar
 1 lamaie
 Se spala caisele, scoatem samburii, eu i-am cantarit fara samburi, si se dau prin masina de tocat, stropiti imediat cu zeama de la o lamaie sa nu-si schimbe culoarea. Eu prefer asa din cauza pielitei, adica a coajei de caise si prefer sa toc toate fructele. Se pune la foc mic , daca se poate sa puneti o plita sub oala in care se fierbe,  se lasa sa dea in clocot si adaugam zaharul, lasam sa fiarba 1 ora, pana ce se ingroasa putin. Se pune in borcane sterilizate, intr-o cratita se aseaza borcanele se pune apa la jumatea borcanelor si se lasa pe foc mic , la dunstulit, asa spunem noi, 1 ora. Se scot , se pun capacele si se depoziteaza! 
 

14 comentarii:

  1. Ce-mi place!Foarte buna!pupici Adela!

    RăspundețiȘtergere
  2. Flory noua ne place dulceata, fiecare memru al familiei are cate o preferinta :))! Puup!

    RăspundețiȘtergere
  3. Foarte bine arata! cred ca saptamana viitoare am sa fac si eu si tot asa ca tine....adica trec fructele prin masina de tocat, imi place mai mult. Esti o harnicuta de admirat! Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  4. o gospodina de nota 10 :))Chiar de admirat!!!Pupici!!!O zi cat mai racoroasa :)))

    RăspundețiȘtergere
  5. Foarte buna!arata superrr!
    o seara placuta!

    RăspundețiȘtergere
  6. Imi pare asa bine ca ati facut de toate sa am si eu la iarna!Pupici,Ade!

    RăspundețiȘtergere
  7. arata asa bine,,,as lua o lingura pentru 2 clatite,o seara placuta

    RăspundețiȘtergere
  8. Multumesc Mihaela, euzic ca toate sunteti niste harnicute! Puup!

    RăspundețiȘtergere
  9. Multumesc Alynusa, o seara placuta, pupici!

    RăspundețiȘtergere
  10. Teo, trimit un borcanas , doua, ce zici?! Puup!

    RăspundețiȘtergere
  11. Ina, trimit un borcan intreg, ne complicam cu doua linguri :))! si daca stau sa ma gandesc mi sa facut o pofta teribila de clatite! Pupicei!

    RăspundețiȘtergere