miercuri, 7 decembrie 2011

Supa de razalai



Imi aduc multe amintiri aceasta supa, defapt cu aceasta supica mi-am inceput  ,, cariera de a gati,,  si asta s-a intamplat cand aveam 14 ani, acum 16 ani  :). Mama  a zis in felul urmator, ca sunt mare deja si trebuie sa invat sa gatesc :))) si asa am invatat sa fac prima mea mancarica, apoi au urmat mai multe lectii cu bunica mea :). Nu am sa postez azi cum se pregatesc razalaii  sau frecatei cum am vazut la Lia , nu am poze dar sper  ca o sa urmeze, am sa fac  de post si cu oua sa fie ambele variante. Razalai se pot folosi  la tocanite si diverse sosuri, un fel de cuscus de casa.
 Ingrediente pentru supa :
1 morcov
 1 patrunjel
 1 bucatica de telina
 sare
 cateva  boabe de piper/ rasnit
 legume uscate ( optional)
 1 ceapa 
 2-3 linguri de ulei
frunze de patrunjel
 1 lingurita boia de ardei dulce
 150-200 gr razalai: 1 ou, sare, faina tip 650
 In primul rand se pregatesc razalai sa se uste putin, batem oul cu un praf de sare si adaugam faina cat cuprinde.  Framantam un aluat mai tare, sa se poata da pe razatoare cu ochiul mare si lasam putin la uscat, intre timp ne ocupam de supa. 
 Curatam si taiem legumele , inafara de ceapa pe care o lasam la urma si punem la fiert intr-o oala cu apa cu putina sare si eventual legume uscate daca aveti daca nu  renuntati,  si piper boabe sau rasnit. Dupa ce au fiert legumele , se taie ceapa solzisor sau marunt (eu am taiat solzisor de data aceasta) si calim in ulei. Cand ceapa a devenit sticloasa, se adauga o lingurita de boia de ardei dulce si se lasa cateva secunde sa nu se arda boiaua. Intre timp adaugam si razalai in oala, sa fiarba.  Spre final adaugam ceapa la supa  si se mai sareaza daca este nevoie. Practic,  ceapa  calita ii da gustul acestei supe minunate. Presarati frunze de patrunjel  proaspat pentru o aroma si mai deosebita! 
 Pofta buna!!!


13 comentarii:

  1. Foarte buna supa ta. Esti tare harnicuta.

    RăspundețiȘtergere
  2. Arata de vis supica ta.Mi-ai facut o pofta de zile mari.Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  3. Ma tot holbai sa vad ce sunt razalaii astia:)Nu stiam denumirea!Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  4. Am patit si eu ca Teo cu razalaii.. Arata bine supa si merge perfect in dupa-amiaza de iarna :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Teo denumirea cred ca este de la razatoare :))) nici eu nu stiu exact cum se numesc, familia asa o numeste, supica o facem de cand ma stiu eu!! Am sa fac poze cand mai fac razalai in alta combinatie! Pupici!!

    RăspundețiȘtergere
  6. Diana, intr-adevar merge, cred ca noi o facem aici in Ardeal :) Chiar nu stiu de unde provine, am sa ma documentez :) Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  7. Adela ,
    Sa ne traiasaca Razalaii si Frecateii ! :)
    Pup.

    RăspundețiȘtergere
  8. Super reteta! Mi-a iesit exact cum facea mama.

    RăspundețiȘtergere