miercuri, 31 august 2011

Risotto rosu


Este o mancare foarte aromata, dupa parerea mea, datorita frunzei de telina si care mi-a placut enorm de mult, avand in vedere, ca imi place orezul in fel si chip, iar sotul nu este prieten cu orezul, din pacate...
200 gr ceapa
 200 gr carne tocatade porc
 200 gr orez
 400 ml bulion de rosii
 3 lg ulei
 3 fire frunze de telina
 4 catei de usturoi
 piper alb
 2 lg ulei pentru uns tava
 2-3 rosii
Incingem 2 lg de ulei, adaugam orezul spalat si calim pana ce devine sticlos, adaugam bulionul , usturoiul pisat, sare si piper alb, apoi frunzele de telina taiate marunt. Lasam sa fiarba sub capac amestecand din cand in cand, intre timp ne ocupam de carne.
   Calim ceapa in restul de ulei, adica 1 lg, apoi adaugam carnea tocata, adaugam sare si foarte putin piper alb, lasam cateva min la calit.
Ungem cu ulei un vas termorezistent, adaugam 1/3 din risotto, adaugam carnea, apoi restul de risotto, deasupra asezam felii de rosii, introducem in cuptorul incins 30 min.
Sugestie:   acoperiti toata suprafata cu felii de rosii, daca nu riscati sa uscati deasupra orezul, asa am patit si eu, dar a fost bun si asa, pentru cei care le place crocant :)
 Pofta buna!
 

20 de comentarii:

  1. nu am mai facut nimik cu orez de multa vreme si chiar ma gandeam sa le fac alor mei o surpriza cat de curand ( nu le prea place orezul ;) :))).... mi-ai facut pofta !!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Adina, la noi sotul este ,, dusman,, cu orezul :))), felelor le place! pupicei!

    RăspundețiȘtergere
  3. Intr-adevar a fost bun, Ina! O zi placuta!

    RăspundețiȘtergere
  4. yami,yami!!o zi frumoasa Ade!!!Pupici si la piticele tale de la piticii mei!!!:))

    RăspundețiȘtergere
  5. Eu mananc cu placere orez asa ca am venit la o portie apetisanta!Arata tare bine!pupici!

    RăspundețiȘtergere
  6. Pai sa stii Adela ca tare bun ar fi niste orez,nu am mai facut demult si al tau imi face pofta.Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  7. Multumesc Mihaela, puup si piticutele mele pe piticii tai :))))!!!

    RăspundețiȘtergere
  8. Flory si eu prefer orez , de multe ori prefer si in locul cartofilor! pupicei!

    RăspundețiȘtergere
  9. Teo, noua , fetelor ne place tare mult, si fac cel putin odata pe saptamana! Puup cu drag!

    RăspundețiȘtergere
  10. Interesanta reteta. Mi-am notat-o! Cred ca ne place :)

    RăspundețiȘtergere
  11. Woow, woow, ce bunatate!!! arata bine si sigur a fost foarte bun, imi place mult orezul, il mananc si rece. Pupici si noapte buna!

    RăspundețiȘtergere
  12. Multumesc Nely, si noi mancam cu placere! Puup cu drag!

    RăspundețiȘtergere
  13. Adela , oare nu-i prea mare cantitatea de bulion , un borcan plin ?!?

    RăspundețiȘtergere
  14. Anonim, nu, fiindca orezul absoarbe tot si daca nu este suficient se poate adauga putina apa, iar cantitatea de orez este destul de mare! O zi placuta!

    RăspundețiȘtergere
  15. Nu prea ma omor dupa orez , dar trebuie mancat si ala din cand in cand , asa ca reteta te merita incercata! O zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere