luni, 26 martie 2012

Tort Amandina sau nu ?



De ce nu  Amandina ?, pentru ca nu am mai glazurat!!!  Am intins un strat de crema subtire si am pudrat cu cacao!! 
In acest weekend am fost la parintii mei la un gratar, ca in fiecare an :),   si v-am spus ca o sa vina si cel de-al doilea tort, dar nu acesta era in plan!!  In weekendul acesta am fost doborata de o raceala si  o durere in gat, am avut si vreo cateva torturi  de facut :) si chiar nu am mai putut!!!!  Initial decisem sa nu mai fac nimic dar sora mea a spus  sa fac ceva rapid  sa nu treaca ziua fara ceva dulce :). 
Asa s-a nascut aceasta amandina rapida, si va marturisesc ca din lipsa de chef nu am mai glazurat era si o ora tarzie ( 23:00 ), cine mai avea chef de torturi?  Eu, una nu!!!!
Nu stiu cum sunteti voi, dar luna aceasta pe mine m-au doborat toate, au venit, mai bine spus au navalit asupra mea toate.  Sper sa treaca  ca ma iau toti dracii!!!!
Dar totusi, parca ieri, m-am simtit mai relaxata, a fost o zi superba, am intins masa afara, am mancat afara, copii s-au jucat mai bucurosi,  pana ce a inceput sa bata un vant puternic, asta asa pe la vreo  16:00.
Important este ca, ne-am relaxat si am petrecut timpul in familie!


Ingrediente:
 6 oua
150 gr zahar
6 linguri apa
30 ml ulei
2 linguri cacao
6 linguri faina

Crema:
 2 oua
200 gr zahar
200 gr unt
3 linguri cacao
1 fiola esenta de rom

Sirop:
200 ml apa
100 gr zahar
2 plicuri cappuccino
esenta de rom 
cacao pentru pudrat

Separam albusurile de galbenusuri, mixam albusurile cu zaharul spuma, apoi adaugam galbenusurile si uleiul, mixam foarte bine. Apoi adaugam cacao si incorpoam pe rand faina. Compozitia obtinuta, l-am turnat intr-o forma rotunda cu diametrul 30, tapetata cu hartie de copt, si am copt in cuptorul incalzit 30- 40 min, pana ce trece testul scobitorii.






Pana ce se raceste blatul, ne ocupam de crema, batem ouale cu zaharul pe baie de abur pana ce se ingroasa, apoi adaugam cacao, eu fiindca nu am avut rabdare am adaugat  untul  si am batutu bine, pana ce s-a topit, apoi am luat deoparte.







Blatul racit l-am taiat in doua l-am asezat ii forma si l-am insiropat cu sirop de cappuccino, obtinut prin, fierberea apei cu zaharul, am adaugat cappuccino si esenta de rom si am lasat la racit.
Am turnat  o treime din crema, am nivelat si am asezat al doilea blat insiropat, apoi am turnat restul de crema si am dat la rece pana a doua zi.






A doua zi se pudreaza cu cacao.









Si o feliuta ciocolatoasa!!












Urmeaza cele glazurate!!!  Pana atunci va las sa salivati la acest tort si la gratare, bineinteles!!!






30 de comentarii:

  1. Ura!Am ajuns iarasi prima,asa ca este felia mea.Te pup cu drag!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)) Mihaela nici nu concep sa nu fi prima, serveste, te rog felia!! Pupici!

      Ștergere
  2. Eu as vrea o felie de tort!!! Arata exact cum imi place mie...

    RăspundețiȘtergere
  3. Am ajuns cam tarziu,as fi vrut si eu o felie.Arata super!Am facut si eu din nou amandine,dar eu fac alta crema.Te pup Adela si sa treci peste starea aceeasta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Maria, sper sa treaca repede, cateodata am senzatia ca, crep de nervi. Si eu am reteta cu galbenus de ou, dar am schimbat putin , sa nu mai pierd vremea prin bucatarie, era o ora tarzie si eram obosita rau de tot :) Te pup!

      Ștergere
  4. Adela, tu ne torturezi pur si simplu cu prezentarea...:)!nu este de ajuns ca ne-ai prezentat tortul ..si intreg si in sectiune....la urma ne-ai trantit niste felii de gratare ...!de o sa ne fie rau toata ziua:)))))!!Pupici:X

    RăspundețiȘtergere
  5. Răspunsuri
    1. Alinutza, eu m-am ospatat bine, iar azi am reluat, dieta :))) Pupici!!

      Ștergere
  6. Un tort minunat ptr o zi minunata petrecuta in familie! Super arata!
    Pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Simona, a fost o zi linistita pentru mine, petrecuta alaturi de familie, si una vesela cu rasete! Asta conteaza! Pupici!

      Ștergere
  7. Cu sau fara glazura, arata foarte frumos si gustos. pup

    RăspundețiȘtergere
  8. Cat de bine poate sa arate tortul acesta fie amandina sau nu cred ca a fost super delicios!Ma servesc si eu cu o felie!Te pup! :-*

    RăspundețiȘtergere
  9. oh, ce bine arataaaaaa si zau ca-mi place mai mult asa, fara glazura (pe care eu oricum o dau la o parte) :))
    te pup draga mea! O saptamana usoara!

    RăspundețiȘtergere
  10. Ce ciocolatoooos!Cred ca a mers de minune dupa gratar!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Teo eu zic ca, grozav de bine, nu a ramas nici macar o firimitura, daca ar mai fi fost!!! :) Pupici!

      Ștergere
  11. Moama, Adela, mai conteaza ca e sau nu e Amandina? No way! Arata super bine si pofticioasa din mine pleaca cu gandul la el, de la tine de pe blog.
    Acum seara mi-am gasit si eu sa colind blogurile voastre, nici nu ma pot pune sa fac ceva ce dureaza.
    Si nu pot nici daca vreau, nici zi de ar fi. N-am mixer :((( Of...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu se poate!!! Fara mixer?, nici nu-mi mai aminti, cand mi s-a stricat (si spun cu mana pe inima ca am schimbat 4, pe toate le-am stricat ) am fugit repede ca sa cumpar altul. Am zis ca nu ma chinui sa dau din manivela :)) Pupici!

      Ștergere
  12. Asta-i prajitura noastra preferata! tot la amandina mi-e gandul cand imi falfaie papilele dupa ceva dulce. Numai ca nu pun oua in crema. da rules oricum! Pup

    RăspundețiȘtergere