miercuri, 14 martie 2012

Sarmale cu soia si ciuperci



Azi este miercuri si tin post , prin urmare va prezint niste sarmalute de post excelente!! Nu ma prea impac cu soia,  dar au iesit tareee delicioase, atat de delicioase incat a mancat sotul, bineinteles cu smantana si fetele au mancat!!


Ingrediente pentru 14 sarmalute:
 50 gr soia granule
1 ceapa mare
1 morcov
 3-4 ciuperci mari Champignon
 sare, piper
50 ml ulei
marar, cimbru uscat
2 linguri rosii taiate cuburi in suc
1 ligura pasta de ardei
2 linguri de orez
150 ml bulion
1 varza murata mijlocie



Soia se pune la fiert in apa cu sare cca 15 min, legumele se curata,  se spala, varza se lasa putin in apa rece, se aleg frunzele si se taie cotoarele, ceapa se toaca marunt, morcovul se da pe razatoarea cu ochiul mare, ciupercile se taie marunt.
Calim ceapa in ulei, adaugam morcovul ras si lasam pana ce se inmoaie.






Adaugam ciupercile si lasam pana ce scade zeama lasata de ele.






Apoi, adaugam orezul spalat in 2-3 ape , condimentam cu sare, piper, marar si cimbru si lasam sa se caleasca.






Adaugam doua linguri de rosii taiate cuburi in suc propriu si o lingura de pasta de ardei.






Apoi soiaua, bine scursa de apa, amestecam si lasam 1-2 min pe foc, apoi luam deoparte. 






Acum urmeaza sa asamblam sarmalutele, se ia cate o frunza de varza, se pune o gramajoara  de compozitie si se impacheteaza, acum impachetatul las la atitudinea voastra, le puteti face si palni, eu le fac in forma de galuscute :). Se ia un vas termorezistent, se unge cu o lingura de ulei, asezam sarmalutele, mie mi-au incaput toate, nu a fost nevoie sa le suprapun,  am presarat cu cimbru si marar, am turnat bulionul si am completat cu apa sa acopere sarmalutele si am bagat la cuptor, asta nu inainte sa asez o folie de aluminiu ( sa nu deie afara si sa stropeasca cuptorul, doar se aseaza , nu se acopera ermetic)
Am lasat la cuptor o ora pana ce au scazut aproape toata zeama.






Au fost neasteptat de delicioaseee!!!! Pofta mare!!!















18 comentarii:

  1. Ai vazut?Iar am ajuns prima.Le infulec pe toate precum lupul din poveste.Pupici multi!

    RăspundețiȘtergere
  2. arata super , nu folosesc soia , dar am mancat !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Coco, nici eu nu prea folosesc si nu prea ma impac dar chiar au fost tare bune!! :)

      Ștergere
  3. Nu am mancat soia, nu stiu de ce am retineri...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cristina numai daca incerci o sa-ti dai seama daca iti place! :) Pupici!

      Ștergere
  4. Vreau si eu macar doua sarmale! De cand tot zic ca fac, doar gandul la impachetat ma face sa renunt:).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Irina, si pentru mine este migala dar imi place sa fac sarmale! :) Pupici!!

      Ștergere
  5. Nu am mancat niciodata dar trebuie sa fie tare bune la cat de bine arata.

    RăspundețiȘtergere
  6. Eu le fac ca muica dar tare as incerca cu niste ciupercute!Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am sa incerc si varianta ta Teo cat de curand poate chiar saptamana care vine!!

      Ștergere
  7. Ce pofta mi-ai facut! Nu am mancat si nici nu am facut cu soia, dar trebuie sa incerc neaparat. Ale tale arata super! Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Nely, nici eu nu prea pregatesc cu soia , dar chiar merita incercat! Pup cu drag!

      Ștergere
  8. Arata foarte bine. Culuarea pe care au luat-o dupa statul in cuptor e absolut delicioasa.
    Ma tot uit in reteta si bag de seama ca ai uitat sa pui carne :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)) De data aceasta am uitat :) miercurea si vinerea , tin post si incerc sa mai fac cate o reteta fara carne, chiar au fost delicioase, daca a mancat si sotul :)

      Ștergere
  9. Iubesc astfel de sarmalute:X!!!!!!!!!Nu am fost acasa, ca altfel le serveam eu pe toate:)!!!!!Pupici

    RăspundețiȘtergere