joi, 29 martie 2012

Pateu de ficat de pui



Cred ca toata lumea stie ca, pateul facut acasa este cel mai bun si sanatos, sunteti de acord cu mine?!
Reteta este foarte simpla, am sa incerc si alte variante!!


Ingrediente:
500 gr ficat de pui
1 ceapa
1-2 catei de usturoi
2 linguri ulei
75 gr unt
nucsoara
sare, piper
boia de ardei dulce
2-3 linguri de vin alb


Ficatei se spala si se pun la fiert in apa, fara sare, se poate adauga foi de dafin, (eu nu am pus, am fiert doar in apa), ceapa si usturoiul se curata si se toaca marunt. Calim ceapa si usturoiul in ulei, pana ce devina sticloasa, apoi stingem cu 2-3 linguri de vin si lasam sa fiarba pana ce scade, apoi se lasa la racit. Ficatei fierti, de asemenea, se lasa la racit.
Acum, aveti nevoie de un blender foarte bun, eu am unul de mana vertical, si se pun ficateii in vas cu ceapa calita, apoi se paseaza, se fac pasta. Adaugam untul si condimentam dupa gust, apoi se mai amesteca putin si gata pateul.  






Se depoziteaza in borcanase 2-3 zile, iar deasupra se pune  untura, asta ca sa tina mai mult. Se poate folosi  ca si umplutura, pentru diverse aperitive.
 Pofta buna!!










8 comentarii:

  1. La noi cred ca e o telepatie ceva...
    Si eu am facut pateu...
    Foarte bun!
    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  2. De cand zic ca fac si euuuu,n-am reusit deloc!Minunat facut in casa!Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  3. Si mofturoasa mea il prefera pe acesta facut acasa.Pup!

    RăspundețiȘtergere
  4. Ne place mult pateul,mai ales daca e "natural"!Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  5. Neaparat trebuie sa ma apuc sa fac si eu!

    RăspundețiȘtergere
  6. La cat de mult le place copiilor mei pateul, va trebui sa ma apuc de treaba!!!!!Mersi de reteta:)!!!Delicios(mai ales de casa)!!!

    RăspundețiȘtergere
  7. Fetelor, cu siguranta cel mai bun pateu este facut acasa! Va pup!

    RăspundețiȘtergere