duminică, 18 martie 2012

Tort Dobos si 31 anisori :)))



In primul rand va multumesc tuturor pentru mesajele frumoase si in al doilea rand vin cu o feliuta de tort pentru voi. Marturisesc ca ma simt tot mai batrana, dar sufletul imi v-a ramane mereu tanar. Aveam in plan doua torturi dar din pacate  s-a intamplat ceva si nu am mai facut al doilea tort, dar cu siguranta voi face saptamana care vine, si vom face si un gratarel, deci prin urmare tot intr-un chef o tin :) , glumeam,  nu prea am avut chef in ultimele zile, am fost si mai abatuta, foarte gandita si uneori trista, dar sper sa-mi revin!!! 
As fi vrut sa fac poze in momentul prepararii tortului, dar m-am apucat de facut  vineri seara pe la 20 : 30 si am apucat sa fac poza  la albusurile batute spuma, cand mi s-au terminat bateriile la aparat si  nu mai aveam nici un chef, dupa o zi lunga si abatuta. Marturisesc ca de abia asteptam sa termin tortul  si cred ca l-am gatat pe la vreo 23:00  tot cu ornat, dar a doua zi , hai ca am mai prins viata si am facut cu mare placere pozele, de aceea am si ales cele mai dragute si am zis hai sa fie,  ce mai, dupa o saptamana agitata, m-am lasat purtata de val la fotografiat si cred ca am facut vreo 50 :))) V-am mai spus ca a devenit o obsesie pentru mine, nu!!! :) Am facut si o criza de nervi ca ma cam lasa aparatul , face fite si tot asa, v-am spus oful, cred ca este varsta!! :)

Ingrediente:
Foi cu diametrul 24:
  6 oua
 6 linguri apa
6 linguri zahar
6 linguri faina
1 praf de copt

Foi cu diametrul 18:
4 oua
 4 linguri apa
4 linguri zahar
4 linguri faina
1 lingurita praf de copt

Crema:
 350 gr unt
 4 oua
80 gr ciocolata amaruie
200 gr zahar
30 gr cacao

Ornat:
 200 gr zahar
 1 lingura de unt
3 bucati de biscuiti macinati/ nuca/  alune macinate


In primul rand scoatem untul sa stea la temperatura camerei, si decupam  cate sase foi rotunde,de hartie de copt ( 6 bucati cu diametrul 24 si 6 cu diametrul 18).
Apoi, incepem cu foile de 24, mixam albusurile cu apa si zaharul spuma, apoi adaugam praful de copt si galbenusurile. Se mixeaza in continuare, apoi se adauga pe rand faina.
Impartim compozitia , cu o lingura pe fiecare  bucata de hartie de copt si intindem cu cutitul, este foarte simplu :). Apoi asezam pe dosul  unei tavi si coacem in cuptorul incalzit cca 10 min, pe fiacare in parte.
Pentru foile de 18 , procedam la fel, batem albusurile cu apa si zaharul spuma, adaugam praful de copt si galbenusurile, apoi faina.  Se procedeaza la fel  ca si cu foile de  24 (sper ca a-ti inteles, este foarte simplu si merge ca pe banda rulanta, asa :) )
Cand sunt gata foile, pregatim crema, mixam ouale cu zaharul,  pe baie de abur pana ce se ingroasa, apoi adaugam cacao si ciocolata rupta bucatele. Mixam in continuare pana ce se topeste ciocolata, apoi lasam la racit. Intre timp, mixam untul spuma, apoi adaugam pe rand crema de oua. 
Pentru asamblare,  pastram 1 foaie cu diametrul de 24 si unul de 18 si 2-3 linguri de crema pentru ornat  iar restul foilor se unge cu crema si se suprapun. Se unge marginea tortului cu crema si se presara marginea cu biscuiti macinati (nu am mai avut nuca si era tarziu sa mai iau alune, mi-a venit ideea cand am vazut biscuitii Brigittei).
Topim zaharul cu untul, si turnam peste foile pastrate, apoi taiem cu un cutit umezit (recomand sa taieti foarte repede sa nu se intareasca zaharul, pentru ca dupa acea se zdrobeste si sa umeziti tot timpul cutitul in apa fierbinte)
Foile taiate cu diametrul 18 se aseaza deasupra tortului si se orneaza dupa imaginatie, eu am ornat dupa cum se vede in imagine.





Pofta dulce!! Va servesc si cu un pahar de vin!!:)




























44 de comentarii:

  1. superb tortuletul tau! ...si povestea cu aparatul, stiu cum este! (si eu am o antichitate de aparat, iar banuti pentru altul nou nu gasesc deloc )!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. OPhelia si eu ma gandesc ce ma fac daca raman fara aparat :(((!! Pupicei!!

      Ștergere
  2. Răspunsuri
    1. La multi ani si tie Alexandrina , suntem in aceasi luna :) Pupici multi!!

      Ștergere
  3. Superb tortul ! Inca o data "La multi ani !" si... nu e virsta de vina ci primavara... Pai daca tu te simti asa la 31 de ani, eu cum ar trebui sa ma simt ca in mai fac 45 (dezmembrata, batrina) ?! Nu... eu ma simt tinara si la virsta ta, nici macar nu ma gindeam la maritis /deh, m-am maritat cam batrina, dar tot frumoasa eram... vezi ce reclama imi fac... Pupici si o zi buna ! Astept cu interes urmatorul tort.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daniela, pentru mine esti mereu frumoasa si tanara, doar sufletul conteaza pentru mine, eu m-am maritat de tanara si cand ma uit la fetele mele, simt cum a trecut vremea si ma gandesc ca trece in continuare :) Deh , cred ca astenia de primavara e de vina!!Pupicei multi frumoasa mea!!

      Ștergere
  4. La multi ani multa sanatate si fericire.Tortul ti-a iesit super frumos.
    Ha, ha, ha ma faci sa rad, la 31 te simti batrana, lasa ca-ti trece.Te pup cu mult drag.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Miculina , cred ca o sa treaca, am fost mai abatuta saptamana aceasta! Multumesc tare frumos, pupici multi!!

      Ștergere
  5. La multi ani cu bucurii, sanatate si multa inspiratie!

    RăspundețiȘtergere
  6. Super tortul si la multi ani ,ce te simti batrina la 31 ani, ce sa zic eu la 62 de ani,esti in puterea virstei pina la 45 ani.Inca odata LA MULTI ANI!!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Anonim , multumesc tare mult, am avut o saptamana dificila, si cred ca de acee a am o stare mai proasta, se mai intampla si va doresc sanatate multa, aveti o varsta frumoasa, tatal meu implineste 60 anul acesta. Va pup cu drag!

      Ștergere
  7. Un tort frumos si tare bun.Iti urez iarasi La muuuuuulti ani.Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  8. Arata super tortul Adela,cat desptre batranetea ta,ne faci sa radem.La multi ani inca odata!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Maria si eu rad de multe ori de mine insumi si o gafez foarte des, ca tot omul! Pupici!!!

      Ștergere
  9. La multi ani draga Adela, 31 ani nu este mult deloc.
    Daca ma grabesc putin, te prind din urma. :))
    Sa fi sanatoasa si fericita, asta conteaza,nu varsta.
    Pupici si imbratisari calde!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bucate apetisante, ce sa spun, poti sa fugi si tot nu ma ajungi :))))) Asa zic si eu sanatatea este cea mai importanta!! Restul se rezolva!!! Pupici multi!!! :* :* :*

      Ștergere
  10. La multi ani inca o data, fata harnica, talentata si frumoasa!!! Daca te simti batrana e de vina aparatul foto, asta ne lasa cand ne e lumea mai draga...hi,hi...pt. Ausbruchu' ala ti-as sparge usa..:D puuup

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Liana si chiar vrei sa raman fara usa pe criza asta :))) Te pup frumoasa mea!!

      Ștergere
  11. LA MULTI ANI!!!!!!!!! 31 de ani e o varsta super faina...sa nu mai zici ca esti batrana ca ne faci pe noi cele cu mai multi ani sa ne simtim chiar batrane :)).
    Un tort super frumos si gustos!
    te pup

    RăspundețiȘtergere
  12. Isten éltessen sokáig! Még igencsak fiatal vagy, én a 40 évemmel is annak érzem magam:-)
    A torta szuper, nagyon szeretem a dobost, gondolatban elfogyasztottam egy szelettel:-)

    RăspundețiȘtergere
  13. La multi ani!!Multa sanatate si numai bucurii iti doresc!Superb tortul.

    RăspundețiȘtergere
  14. Înca o data La Muti Ani!
    Si eu vreau dobos! Nu am facut niciodata! Rusinica! :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Maya, este vreme sa faci si dobos, o sa-ti iasa o minunatie cu siguranta!! Pupici multi!!

      Ștergere
  15. La multi ani draga mea!!!! tortul e superb!

    RăspundețiȘtergere
  16. La multi ani draga mea!Iti doresc sa-ti dea Domnul multa sanatate in primul rand ca este cea mai importanta,iar cat despre varsta,31 ani este o varsta superba inca tot tanara asa ca te rog sa nu mai spui ca esti batrana.Eu am 32 dar parca tot copil ma simt!Iar tortul este superb ca de obicei!
    Fii binecuvantata de Domnul!Te pup dulce!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Camy si eu tot asa ma simt ca un copil, dar de multe ori nu poti sa evit sa ma gandesc si la acest lucru, caci totusi inaintam in varsta si in special cand ma uit la fetele mele, trebuie sa fiu realista, si ne aducem aminte in cele mai proaste momente, sau cu drag in cele mai frumoase momente! :) Cum zice Daniela cred ca e primavar de vina!! :))) Pupici multi!!

      Ștergere
  17. La multi ani! Sa ai o viata minunata, sanatate si bucurii alaturi de cei dragi tie! Superb tortul! Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  18. La multi ani draga mea sa ai tot ce iti doresti!
    Imi pare rau ca nu am ajuns de ieri sa iti doresc toate cele bune!Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Teo niciodata nu este tarziu!! Multumesc tare frumos! Te pup!

      Ștergere
  19. Servesc si eu cu mare placere o feliuta din tortul tau, dobosul se afla printre preferatele melele! Iti urez si aici la multi ani si multa sanatate si tie si copilasilor tai!

    RăspundețiȘtergere
  20. La Multi Ani!!!!

    Daca eram eu, as fi taiat felia prin amindoua etajele .. ca sa se bucure oamenii si sa nu mai fie melancolici :)

    Personal am facut o singura data tortul asta dupa reteta asta dar al meu nu se compara nici pe departe cu ce ai preparat tu aici. Al tau arata tare bine!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, chiar daca ziceti ca nu arata asa bine, cu siguranta era delicios!!

      Ștergere