vineri, 9 martie 2012

Spaghetti cu ciuperci si sos de rosii picant - de post



 O reteta de paste  de post , usor de facut si foarte gustoasa, neasteptat de buna, avand in vedere ca a mancat  Andrea mea. Am facut pentru mine cca doua portii si am ramas placut surprinsa  cand a cerut sa manance si ea (ii plac pastele foarte mult), i-am spus ca e doar  cu ciuperci si legume si a ,,lins,,  tot din farfurie, tipic copiilor, cand le place ceva :))
Si daca e tot cu paste, reteta  merge  direct spre Cristina :).


Ingrediente pentru 2 portii:
150 gr paste (din gris dur fara ou)
250 gr ciuperci Champignon
 1/2 ardei rosu
 1 ceapa mica
 4 catei de usturoi (puteti adauga mai putin)
1/2 ardei iute rosu uscat (puteti adauga dupa gust)
200 gr rosii taiate in cuburi in suc
oregano uscat
sare, piper
2-3 lig ulei de masline

Se curata ciupercile, ardeiul, ceapa , si usturoiul, se spala  putin , apoi se taie dupa preferinta, se toaca ceapa, usturoiul si ardeiul iute, iar ardeiul fasii.  Punem intr-o oala apa si un praf de sare, la fiert.
Calim ceapa in uleiul de masline 1-2 min , apoi adaugam ardeiul  si se calesc impreuna pana ce se inmoaie ardeiul. Adaugam ciupercile taiate, usturoiul si ardeiul iute tocat si lasam pana ce scade zeama lasata de ciuperci, apoi adaugam rosiile taiate in  suc. Condimentam cu sare, piper si oregano uscat, apoi turnam cca 50 ml apa si lasam 7-8 min pana ce scade.
Intre timp  fierbem spaghettele al dente (7 min). Cand au fiert se scot , se trec sub un jet de apa rece si se adauga la ciuperci si sos si lasati cateva secunde la foc iute. 
Sau, puteti aranja spaghetele pe o farfurie si sa turnati ciupercile si sosul peste.
Se poate servii cu cascaval de post ras deasupra, eu am presarat putin oregano uscat!!






 
Pofta mare!
















4 comentarii:

  1. Si mie imi plac spaghettile cu ciupercute, dar odrasla le alege/culege/elimina, asa ca de cele mai multe ori renunt... Pupici !!!

    RăspundețiȘtergere
  2. pare mult mai bun decat covrigul meu de post pe care-l molfai acum :)))

    RăspundețiȘtergere
  3. Mi-e teribil de foame si-as musca si din farfurie acum daca mi-ai pune-o in fata.
    Imi plac speghetutelle tale,reteta buna de tot, din pacate fac destul de rar ca nu-mi place operatiunea ''fiert'' :) dar cand fac, le savurez cu maxima placere. :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Tocmai ma intrebam ce mai gatim de post si pastele astea cu ciuperci sunt bune si satioase!

    RăspundețiȘtergere