vineri, 2 martie 2012

Profiterol

Am  reusit sa imi fac timp si pentru profiterol :), este una printre dulciurile mele preferate, defapt si a familiei mele, ne placeee foarte mult!!!!  Mie imi plac toate dulciurile cu aceste coji minunate, reteta e una simpla, am vreo patru retete de coji, dar nici una nu se compara cu reteta asta :),  o folosesc si la eclere.

Pentru 12 coji:
250 ml apa
100 ml ulei
125 gr faina
3 oua ( marimea M)
sare

Crema:
5 galbenusuri
 150 gr zahar
5  plicuri zahar vanilat
50 gr amidon
450 ml lapte
200 ml frisca
 1 lingura cacao
2-3 linguri lapte

Intai, preparam cojile, intr-o oala se amesteca apa cu uleiul si se pun pe foc cu un praf de sare, se lasa sa dea intr-un clocot, apoi se ia deoparte. Se adauga faina si se mixeaza foarte  bine, se lasa  la racit ( eu de obicei o las sa fie doar calduta )
Dupa ce s-a racit putin,  adaugam ouale pe rand, mixand dupa fiecare foarte bine. Obtineti un aluat ca o pasta,  aluatul se pune intr-un pos  cu varf mare rotund, (eu am folosit varf mare steluta) si se fac rozete, intr-o tava cu hartie de copt. Se coc la foc iute 15 minute, apoi la foc potrivit, pana ce devin usor maronii.






Pentru crema pregatim asa, se pune laptele (fiert inainte) la foc sa se infierbante, intre timp mixam galbenusurile cu  zaharul si vanilia pana ce se albesc, apoi se adauga amidonul si se mixeaza bine. 
Se ia laptele si se toarna in fir subtire peste galbenusuri, amestecand in continu.  Se pune iar pe foc si se lasa sa se ingroase, amestecand in continu. Se lasa la racit, acoperit cu o folie alimentara. Dupa racire se bate frisca si se amesteca cu crema de galbenusuri.






 Dupa ce s-au copt cojile, se lasa la racit si se taie capac, dar  nu foarte mare, sau, daca aveti, varf de umplut, este mai usor,  infingeti varful in coji si umpleti cu crema.






In crema ramasa, se adauga cacao si se subtieaza cu 2-3 linguri de lapte, sa fie ca un sos si se toarna  peste cojile umplute (se imparte la fiecare, mie mi-a ajuns toata crema, daca doriti sa innoate in crema :)) mariti cantitatile la crema )






Pofta dulce!!! Sunt dementiale!!!



















16 comentarii:

  1. Felicitari pentru ultimele deliciiiiiiiii.O primavara frumoasa.

    RăspundețiȘtergere
  2. Cu ultimele poze, m-ai facut sa ma ling si pe degete, nu doar pe buze... Acum nu-mi ramine decit sa-mi fac de lucru si ori uit de bunatati, ori ma apuc sa le fac... Pupici si o primavara minunata sa ai !

    RăspundețiȘtergere
  3. Chiar dementiale!!!!!!!!!! Mor de pofta!!! Vreau si eu o portie, adica o tava intreaga sa ma satur :)) Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  4. Nici nu mai tin minte de cand nu am facut.Acum mi-ai facut o pofta de zile mari.Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  5. ultima poza m-a dat gata.....salivezzzz

    RăspundețiȘtergere
  6. Grozav arata,n-am mai facut de mult!Pupici frumoasa mea :)!

    RăspundețiȘtergere
  7. Doamne ce bun trebuie sa fie!
    Ma faci sa incerc si eu si recunosc cu rusine ca mie cojile nu imi asa perfect.Deci am sanse sa ratez reteta.

    RăspundețiȘtergere
  8. Doamne ce tortura.....:)!!!!Dementiale de bune!!!

    RăspundețiȘtergere
  9. Imi place si mie la nebunie profiterolul! super gustoase Adela. Pupici

    RăspundețiȘtergere
  10. Delicioase! la multi ani blogului tãu!!!pupici:)

    RăspundețiȘtergere
  11. Ma bucur ca va place, la vara am sa fac si cu inghetata! :))) Va pup si va doresc un weekend minunat!

    RăspundețiȘtergere
  12. sa nu aruncati cu pietre ,dar eu stiu,de pe vremea lui Ceausescu,ca profiterolul e putin mai "elegant" sa zic asa....adica 3-4 "coji"umplute ,peste se pun 1-2 cupe de inghetata,imbracat totul cu frisca si pus topping de cioco...eu asa-l fac...o zi buna

    RăspundețiȘtergere
  13. Anonim, aveti dreptate, dar este o reteta care ne place foarte mult, acuma sunt atatea variante... voi face si cu inghetata si toping... O zi buna!!

    RăspundețiȘtergere