miercuri, 7 septembrie 2011

Bulion



Anul acesta am avut propriile rosi din gradina si sunt tare mandra de acest lucru, au fost niste rosi mari carnoase din care a iesit un bulion excelent. Reteta mea este simpla si usor aromata, fara adaos de zahar, nu mai adaug , inainte faceam  si cu zahar, separat pentru sosuri si de baut, ne place tare mult , iarna mai bem cate-o canita si eu si sotul in locul sucurilor.
Avem nevoie de: 
 rosii
 sare mare, neiodata
 1-2 ardei gras verde
 frunze de telina
 Nu am pus o cantitate  cantarita de rosi, stiu doar ca a iesit 6 l dupa stoarcere si am pus 30-40 gr de sare mare. Se spala rosiile se taie si se dau prin masina de stors rosii, se pune intr-o oala mare si se adauga sarea  ardeiul taiat in doua si frunze de telina, se lasa sa de-a in clocot si din momentul acela se lasa 1 ora la fiert.
 Dupa fierbere se pune bulionul in sticle se fileteaza capacele si se pun la cuptorul aragazului intr-o cratita cu apa pana la jumatatea sticlelor cca 1 ora. Apoi se pune la cald intre paturi, pana a 2-a zi , se depoziteaza!
 

22 de comentarii:

  1. Bulionul facut in casa este cel mai bun! Pupici

    RăspundețiȘtergere
  2. Bulionul adevarat este cel facut in casa! Felicitari, esti o minune la casa omului! Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  3. Mai am pana ce sa va ajung pe d-voastra, Nely! Pup cu drag!

    RăspundețiȘtergere
  4. Nimic nu-i mai bun decat bulionul facut in casa...
    Felicitari!!!
    Pupici si o zi placuta!!!

    RăspundețiȘtergere
  5. La iarna la tine vin sa cumpar o sticla :))

    RăspundețiȘtergere
  6. Aici scap usor ca face mama!Pupici si o seara buna!

    RăspundețiȘtergere
  7. Mihaela, o sticla, doua dau pe gratis :))) Pupicei!

    RăspundețiȘtergere
  8. Teo, sa ne traiasca mamicile, anul trecut mi-a facut ea bulionul, ce o gandit saraca ca am mult de furca cu micuta si nu pot de ea! I multumesc si i-am multumit pentru gestul ei! Pupicei si o seara placuta!

    RăspundețiȘtergere
  9. Daca ai rosii in gradina, ar fi si pacat a nu faci bulion in casa! Foarte buna reteta ta.

    RăspundețiȘtergere
  10. ce harnicuta! bravo! eu am muncit toata ziua la niste zacusca si sunt franta! vad ca tu nu mai ai oprire! :)

    RăspundețiȘtergere
  11. Bizony a legfinomabb ami a saját kertünkből kerül ki. Én is ilyen üvegekbe tettem el a ketchupot, nagyon praktikusak, és jól is mutatnak.

    RăspundețiȘtergere
  12. Numai o canuta? pai mie sa-mi dai o sticluta, ca o golesc imediat. Pe loc! Eu mai mult il beaua sa gol, decît gatesc cu el =))
    Pup xo

    RăspundețiȘtergere
  13. Multumesc Brandusa! Si pana nu am avut in gradina luam de la piata rosi de gradina de la o persoana cunoscuta! puup cu drag!

    RăspundețiȘtergere
  14. Ophelia, imi place sa vad camara plina cu ce imi place, am facut mai multe feluri dar nu arat anul acesta chiar toate :d, iar la anul daca incep seviciul poate nu o sa mai fiu chiar asa de harnicuta, o sa fiu si eu mai obosita, asa deci profit de timpul pe care il mai am! :) Pupicei !

    RăspundețiȘtergere
  15. Kati, en is ilyen uvegekben rakom minden evben!

    RăspundețiȘtergere
  16. Maya, sotul este asa, si il sfadesc de multe ori ca raman fara :))), eu beau mai discret, si folosesc foarte mult la mancaruri si fac , multe sosuri! Puup cu drag!

    RăspundețiȘtergere