luni, 19 martie 2012

Carnati de casa - proaspeti / afumati



Cui nu-i place carnatul de casa sa ridice mana? Eu optez pentru varianta ,,like it,,  dupa cum va spuneam si  aici am sacrificat un porcusor si am pregatit cateva preparate, printre care si acesti carnati proaspeti/afumati, din care pregatim cateva mancaruri delicioase, ce ziceti?
 Reteta noastra este simpla si nu am sa va dau cantitati, doar de ce este nevoie si modul de preparare.


Ingrediente:
 carne tocata ( sa contina carne si slanina , sa nu fie foarte grasa carnea)
sare grunjoasa
piper proaspat macinat
boia de ardei dulce
usturoi
mate de porc

Este foarte simplu, se toaca carnea si slaninuta, daca nu este tocata;  daca aveti carne tocata, amestecati foarte bine. Se adauga condimentele necesare, sare, piper, boia de ardei dulce, pentru gust si culoare, usturoiul pisat si amestecati foarte bine, aici revine treaba sotului, el a framantat, practic este meritul lui, eu spun doar ce lipseste si ce are nevoie sa fie adaugat :))) Apoi se umple matele de porc bine spalate si curatate, daca nu vreti sa va necajiti cumparati din comert. :)  ( aici aveti nevoie de un ,,carnatar,, asa spunem noi la masina de umplut carnatii :))), nu stiu pe la voi cum se spune :) )






Imi pare rau doar ca nu v-am facut poze, dar in viitor, cand vom mai face, promit ca  am sa fac  :)
Si urmeaza partea cu afumatul , partea asta ii revine tatalui meu, el afuma, si doar atat va pot spune ca este nevoie de cel putin doua ,,fumuri,, ca sa fie afumat carnatul, iar procedeul nu am sa-l spun, o singura data am vazut cum  se afuma, eram mititica si  eram pe langa bunicul meu cand am dus  in vecini la afumat :)






Si iata minunatie, din care ies cateva mancaruri delicioase!!



14 comentarii:

  1. Cu siguranta cei mai buni sunt cei facuti in casa!

    RăspundețiȘtergere
  2. gustosi , adevarat...eu am cam renuntat...raaarrr asaa...cate o bucatica !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Coco , facem si noi o data pe an, atunci cand sacrificam porcul, in rest eu nu prea ma ating de carnati din comert! Nu sunt dupa mezeluri, doar cand mai fac o pizza sau mai mult pentru sotul, lui ii plac tare mult! Pupici!

      Ștergere
  3. Aceeasi reteta o fac si eu,sunt deliciosi!Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Flory, este o reteta de familie, noi asa preparam. :) Pupici mari!

      Ștergere
  4. Astia sunt carnati din aia...ADEVARATI...foarte gustosi!
    Mi-ai facut o poooofta...:))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Marinela, daaa sunt deia buni, fara e-uri, facuti in casa, nici nu se compara, asa este!!!! Trimit pachetel :))) Pupici mari!!

      Ștergere
  5. Tu chiar vrei sa te razbuni pe noi? Oare cu ce-am gresit? Cat de bine arata si cu siguranta sunt muuult mai buni decat cei cumparati!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Livia cu siguranta sunt mai buni si nu vreau razbunare :)))) Pupici mari!!

      Ștergere
  6. Imi maninc salata si inghit in sec :) Arata fantastic

    RăspundețiȘtergere
  7. Vai vai vai , ce pofta mi-ai facut !!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Magda, ma bucur ca ti-am facut pofte, asta inseamna ca iti place!!!!

      Ștergere