luni, 5 martie 2012

Jumeri



La sfarsitul luni Ianuarie am sacrificat un porc, din care am facut cateva preparate  traditionale, nu ceva nou, doar cea ce pregatim de obicei, jumeri, carnati, caltabosi, slanina si toba de casa ( cas de porc). Mai pregatim  sangerete dar de data aceasta nu am facut  :)


Ingrediente:
slanina 


Nu este mare filozofie, cred ca toate lumea, a facut  macar o data jumeri :),  mie una imi plac, asta nu inseamna ca o fac foarte des, doar cand sacrificam porcul si cand sotul isi mai aduce aminte de jumeri :)
Eu am avut  o slaninuta tare frumoasa avea si ceva carne pe ea, asa deci, se taie slanina fasii si apoi cuburi sau cum  doriti :) se pun toate intr-o oala incapatoare, acum depinde si de cata slanina aveti, si se pun pe foc mic, daca se poate, puneti o plita dedesubt la oala.
Si lasati pana ce credeti ca au lasat untura si devin maronii, sotului ii plac sa fie moi inauntru , mie nu.
Tata spunea ca, mai demult bunicii nostrii presau jumeriile, astfel  sa obtina mai multa untura (doar cu untura gateau, uleiul era un lux pentru ei ).  Si mai spune ca acele , erau jumerile adevarate, gata presate.
 Acum cred ca face fiecare dupa placerea lui, poate sunt multi care pastreaza aceste  traditii si bine fac, asta e parerea mea, cred fiecare pastram cate o traditie mostenita de la strabunii  nostrii, si cred ca nu ma insel :)








Merg de minune cu ceapa ce ziceti :))))







13 comentarii:

  1. Iti dau adresa sa-mi trimiti si mie un borcanel, ca doar acasa mincam, cind taiam purcelusul la craciun... Acum mi-ai facut o poftaaa... Pupici si o saptamina minunata !

    RăspundețiȘtergere
  2. Wow............ce-mi plac.....si mai ales cu o ceapa sparta..........mmm.
    Pup si zi minunata iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Maria nu imi mai aminti ca sunt la regim :)) Pupicei si o seara placuta!

      Ștergere
  3. Decadente... dar la astea nu pot sa ma abtin :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nici eu nu ma pot abtine, sunt mai pofticioasa de felul meu!

      Ștergere
  4. Vreau si eu niste jumari in omleta de maine.....yammi.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Irina, numai sa nu auda sotul, ca ma pune la treaba, ii plac foarte mult!! :)) Pupici!

      Ștergere
  5. Cu astea m-ai omorît! Vreau si eu!!!!!!!!!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  6. Mama ei de cura de slabire cind vezi asa ceva uiti de toate!

    sotul meu iubeste jumerile.

    Pup

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Lale asa zic si eu, mama ei, ma chinui si eu si doar gust din ceva ce poftesc! :) Puup!

      Ștergere