miercuri, 23 noiembrie 2011

Fasole batuta



Fasolea batuta sau ,,fasolea frecata,, cum se spune la noi ne place foarte mult si este nelipsita din meniul nostru. Am tot postat dulciuri dar a venit  vremea sa postez  cateva retete de post, fiindca totusi suntem in post si multe persoane tin acest post. Sunt mancaruri simple si usor de pregatit, unele chiar binecunoscute de dumneavoastra si foarte gustoase.
 Pentru ingrediente avem nevoie de :
 400 gr fasole boabe (alba)
 2 catei de usturoi
 100 ml ulei
 2 cepe
 o lingura bulion
o lingurita boia de ardei
 Fasolea spalata se pune la inmuiat de seara pana dimineata. A doua zi se scurge si se pune la fiert in apa cu sare. Cand apa da in clocot,se arunca si se pune la fiert cu alta apa.Se arunca si aceasta si se pune iar la fiert in apa cu sare. Odatata fiarta se scurge de zeama , dar nu se arunca, se zdrobeste fasolea si se da prin sita, se subtiaza cu zeama in care a fiert si se pune iar pe foc, sa dea un clocot cu usturoiul pisat si sare dupa gust. Ceapa se taie marunt , se caleste in ulei, se adauga o lingurita de boia si o lingura de bulion, se mai lasa un minut pe foc. Se serveste , aranjat peste fasolea frecata :) si o portie generoasa de mamaliguta  si castraveciori murati sau pentru senzatii tari, ardei iute murat :)
Asta este tot,  va urez pofta buna! :)

17 comentarii:

  1. Foarte buna!Imi place mult!
    O zi buna iti doresc!
    Alynusa

    RăspundețiȘtergere
  2. Recunosc ca in casa nu o prepar din motive de "mofturi",dar cand merg la restaurant sau in vizita si e asa ceva ,o savurez cu maaare placere!!Pupici!!!

    RăspundețiȘtergere
  3. CE POFTA MI-AI FACUT,AM S-O FAC SI EU ZILELE ASTEA!PUPICI!

    RăspundețiȘtergere
  4. Alynusa si noua ne place , este varianta pe care o mananca cea mica, ciorbica nu-i place! :) Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  5. Multumesc de Pofta buna.Trebuie musai sa o pregatesc si eu.Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  6. Mihaela la noi micuta face figuri la fasole, defapt daca simte ceva bobite in gurita nu mananca asa face si cu mazarea :) Pup!

    RăspundețiȘtergere
  7. Flory, daca este post am facut si eu , dar am facut carnati langa fasole:), pentru sotul si cea mare. Pup!

    RăspundețiȘtergere
  8. Diamar cu placere, ti-am facut pofta ? :)) Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  9. inmi e asa o pofta!!!n-am mai mancat de cand eram in Romania...multi ani au trecut.fasolea ta are o consistenta foarte fin,asta se datoreaza faptului ca o treci prin sita?pupici

    RăspundețiȘtergere
  10. Da Sarah , o trec , noi asa procedam. Nu se simte coaja acea tare de fasole, am auzit persoane care acea pasta cu coaja, ce ramane , fac salata, asa cu ceapa si maioneza , inca nu am inercat cred ca este buna?! Pup!

    RăspundețiȘtergere
  11. mama e buna e, mai ales acum iarna cu muraturi!!!!

    RăspundețiȘtergere
  12. imi dai si mieeeeeeeee...plizzzzzzzzzzzz...e mancarea mea preferata !

    RăspundețiȘtergere