marți, 29 noiembrie 2011

Clatite cu dulceata si topping ciocolata

 
 Ne plac clatitele enorm de mult dar nu prea fac, adica foarte des,  fiindca nu am spor le ele :)) . De obicei fac cand avem ciorbica de cartofi, asta-i mostenire de familie. Cand eram la mama acasa :) parca era o regula, miercurea aveam ciorba de cartofi  si clatite, mi-e dor de acele vremuri :) . Oarecum mai pastrez si eu aceasta regula, dar nu in fiecare miercuri :).
 Pentru 15 clatite aveti nevoie de :
 300 gr faina
 250 ml lapte
 250 ml apa minerala
 2 oua
 2-3 linguri zahar
  dulceata/gem
 1 lingurita coaja de lamaie rasa
 1 plic zahar vanilat
1 praf de sare
 ulei pentru prajit

Pentru topping:
2 lingurite zahar
 1 lingura cacao
 2 linguri apa

 Spargem ouale intr-un castron si batem cu un tel, adaugam zaharul, vanilia, sare si coaja de lamaie rasa. Apoi adaugam laptele si faina, amestecam bine sa nu se faca cocoloase si apoi adaugam apa minerala.
 Din aceasta compozitie se prajesc  foile de clatite cat mai subtiri. Se manevreaza tigaia in asa fel incat compozitia sa se intinda uniform pe toata suprafata acesteia.
 

 Dupa ce s-au prajit pe ambele parti se ung cu dulceata( eu am folosit gem de prune  si dulceata de caise), se ruleaza sau se impacheteaza in diferite forme, dupa care se stropesc cu topping de ciocolata. 



 Se fierbe apa cu zaharul, pana ce se topeste , se adauga cacao, se amesteca si se lasa la racit.
  




20 de comentarii:

  1. Mamma mia, che buone! Veramente deliziose! Ciao da Roma!

    RăspundețiȘtergere
  2. Uite ce bine arata dichisite asa,parca nu ar fi clatite obisnuite:)

    RăspundețiȘtergere
  3. Sunt de acord cu tine Teo, si sunt delicioase! :)! Pup!

    RăspundețiȘtergere
  4. mmmm...vreau si eu!!!le ador in orice combinatie!!!Pupici!!!

    RăspundețiȘtergere
  5. Ce-mi vad mie ochii?Clatitele ciocolatoase sunt exact pe placul meu.Servesc una.Pupicei!

    RăspundețiȘtergere
  6. Am sa-ti trimit pachetel Mihaela! :) pupic!

    RăspundețiȘtergere
  7. Diamar , o combinatie dulce -acrisor! Serveste-te draga mea! Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  8. Eu vreau cite una din fiecare, adica nu ma multumesc sa gust doar cu gem de caise sau doar cu gem de prune... Ca sa-mi satisfac gustul, imi trebuie doua... Yamiii, ce gustoase sint si cu ciucalata deasupra, o minunatie...

    RăspundețiȘtergere
  9. Prea bine arata...m-ai facut pofta...vreau si eu..
    pupici!

    RăspundețiȘtergere
  10. Ce bine arata, m-as servi si eu cu una macar, n-am facut de foarte mult timp clatite!

    RăspundețiȘtergere
  11. la ora asta nu ma asteptam sa dau de clatite :) ... ce ma fac ca e tarziu si nu pot sa ma apuc sa fac , tre sa las musai pe maine :(((....

    RăspundețiȘtergere
  12. Daniela sa facut, cate doua din fiecare! Pup!

    RăspundețiȘtergere
  13. Violette , cu cea mai mare placere! Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  14. Livia si pe tine te servesc cu drag :)! Pupci!

    RăspundețiȘtergere