joi, 4 august 2011

Sarmale in foi de varza proaspata cu suc de rosii


Desi preferatele raman cu varza acra, pregatesc si cu varza proaspata si suc de rosii si asta in perioada cand apare varza noua proaspata.  Am facut aceste sarmale acum 3 saptamani daca bine imi aduc aminte si acum am dat de poze, mai am cateva de postat , sper sa am timp, :d ... si ca sa n-o lungim atata trecem la ingredientele noastre;
 Pentru varza oparita:
 2 verze mai mici/ 1 mai mare
 100 ml otet
 1 lg sare
 cimbru, marar
 apa
 Umplutura:
 1 kg carne de porc / amestec cu vita
 1 ceapa
 150 gr orez
 sare, piper
 boia de ardei
 50 ml suc de rosii / bulion
coaste afumate / alta afumatura
 cimbru, marar
 150 -200 ml suc de rosii/ bulion

 In primul rand oparim varza, punem  apa pana la jumatatea oalei, adaugam otetul,  sarea si  cimbrul, mararul... scoatem cotorul verzei cu ajutorul unui cutit, ca sa putem lua frunzele mai bine ( pacat ca nu am facut  poze, cu o alta ocazie, promit ca voi face)  si punem in oala cu apa clocotita... lasam la oparit pana ce se desprind  putin frunzele si se inmoaie putin, apoi taiem frunzele cu cutitul , asa procedam pana ce taiem toate frunzele....
 Pentru umplutura, condimentam carnea tocata adaugam orezul si ceapa tocata ( eu nu calesc ceapa, mi greu la stomac), turnam si 50 ml suc de rosii si amestecam ... cu aceasta umplutura umplem fiecare foaie de varza, daca frunza este mare taiem pe diagonala in 2 ....
 Eu fac sarmale, intr-o oala  sub presiune, sunt mai bune si isi pastreaza aromele, i bine sa ai in bucatarie o asemenea oala... asezam pe fund  1-2 frunze de varza apoi asezam  cimbru si marar, au am pus deasupra fiindca am uitat asa eram de concentrat in cea ce fac :d apoi asezam sarmalutele si printre  asezam cate o bucata de costita afumata... deasupra tocam varza marunta , mie imi place tare mult, in special daca ar fi murata, si turnam apa aproape sa acopere sarmalele apoi sucul de rosii peste...
Punem capacul  si fierbem 40- 50 min, daca nu sunteti sigur ca a fiert desfaceti o sarma si verificati, eu abia astept sa fac treaba asta, intodeauna o mananc cu pofta apoi parca nu imi mai trebuie :))))
 Pofta buna!
Aaa! am uitat serviti cu smantana!  :d

24 de comentarii:

  1. cu sarmalele astea m-ai dat gata , nu am mai papat de ceva vreme , iar mie asa imi plac , cu varza dulce!!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Imi plac sarmalele!! Mult de tot!


    Adelutza, daca iti face placere si ai timp, te invit cu mare drag la provocare.
    Eu te astept ;)

    http://gabyd2.blogspot.com/2011/07/provocarea-lunii-august-dulce-romanie.html#comments

    RăspundețiȘtergere
  3. Yammy...preferatele mele indiferent de tipul de varza.

    RăspundețiȘtergere
  4. chiar ca n-am mai facut de mult sarmale... ce bune sunt :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Adina si noua ne plac tare mult, eu prefer cu varza murata , imi place tare mult varza murata! Pupicei!

    RăspundețiȘtergere
  6. Gaby cred ca la toata lumea place, i o mancare traditionala. Cred ca am sa raspund provocarii, nu stiu exact, dar am facut cate ceva din prune saptamana trecuta! :) Pupicei!

    RăspundețiȘtergere
  7. Andrea vad ca place la toata lumea! ;) Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  8. Carmen si eu fac dar nu prea des, cand imi vin poftele :))! Pupicei!

    RăspundețiȘtergere
  9. Intr-adevar mancarea nationala si cred ca place la toata lumea!Mie imi plac oricum si cu varza si cu frunza de vie....mmmm n-am mai mancat de la pasti!
    Te pup si o zi placuta!!!

    RăspundețiȘtergere
  10. Draga Adela, am fost cam pe aceeasi lungime de unda... Foarte bune sarmalele! Pastreaza-mi si mie o portie te rog. Pupici

    RăspundețiȘtergere
  11. Si eu le fac aproximativ la fel Adela :) arata atat de apetisante ca imi vine sa ma apuc de o tura! eu le prefer pe cele cu varza proaspata oricand in fata celor murate! Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  12. Cred si eu ca ar trebui sa mai mancam niste sarmale dupa atatea dulciurele!Tare bune ar fi!Te pup,Ade!

    RăspundețiȘtergere
  13. Adevarat Petronela, pupicei si o seara placuta!

    RăspundețiȘtergere
  14. Intr-adevar Cristina , azi, da ... am sa pastrez si doua ! Pupicei!

    RăspundețiȘtergere
  15. Alina, imi place foarte mult cu varza proaspata , prefer murata fiindca nu am probleme dupa acea cu stomacul, macar cu varza acra i mai greu la stomac dar ce sa fac asta e, asa se pare am un stomac fitos :d Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  16. Asa zic si eu dupa dulce, sarat si dupa sarat, dulce, asa nu terminam niciodata :)))) Te pup Teo!

    RăspundețiȘtergere
  17. Le ador!Si eu am facut acu doua saptamîni sarmale în varza praspata cu sos de rosii,cimbru...mmmmm!
    Tare bune!

    RăspundețiȘtergere
  18. Ce pofta mi-ai facut!!!!!!!!!! Pupici si o seara buna!

    RăspundețiȘtergere
  19. Foarte bune Maya , inca nu am intalnit o persoana sa zica ca nu-i plac sarmalele! Poate am sa intalnesc, cine stie :d! Pupicei!

    RăspundețiȘtergere
  20. Nely, daca vi pofta, poate la noapte visati sarmale, mie una mi se intampla! :)))! Pupicei si o seara placuta!

    RăspundețiȘtergere
  21. Ne-am adunat aici toti niste grumanzi inraiti :)))Printre foile de varza dulce eu m-ai pun si sarmale cu foi de zmeura!! Pupicei!!

    RăspundețiȘtergere
  22. :))) Nu am incercat niciodata cu foi de zmeura, foarte interesant! Pupicei!

    RăspundețiȘtergere