vineri, 9 decembrie 2011

Bradut cu vanilie



M-am gandit sa particip la concursul  lansat de Andreea  si sponsorizat de Pastai de vanilie  cu aceste minunate prajiturele cu aroma de vanilie, pe care o recomand tuturor sa nu lipseasca de pe masa  de Craciun.
 Sunt simple dar foarte parfumate cu aroma de vanilie, nici nu stiti ce parfum am avut in casa in timp ce se coceau :)
 Eu am vrut sa redau putin spiritul Craciunui in prezentare, nu stiu cat am reusit, dar chiar am fost incantata de aceste poze, parca vedeam  vederi cu ilustrate de Craciun pe care le trimiteam inaintea Craciunului, la neamuri :).   In fine, trec la reteta , gata cu amintirile :):
 Ingrediente:
 200 gr unt/ margarina
 150 gr zahar
 2 oua
 1/2 baton de vanilie
1 lingurita praf de copt 
 sucul de la  1/2 de lamaie
 1 lingura coaja de lamaie rasa
 400 gr faina alba
 Decor:
1 lingura dulceata de caise
 50 gr ciocolata cu lapte
 bombonele marunte alb/ auriu
 nuca de cocos verde
Mixam untul cu zaharul spuma, apoi adaugam ouale rand pe rand , mixand dupa fiecare.  Scoatem maduva dintr-o jumatate de baton de vanilie si adaugam  la compozitie, apoi mixam. Adaugam o lingurita de praf de copt si stingem cu sucul de la o jumatate de lamaie si o lingura de coaja de lamaie.
 Spre final adaugam pe rand faina si  framantam un aluat elastic. 
 
 
Aluatul obtinut il intindem pe masa de lucru , presarat cu faina,  foaia de aluat sa aibe 1/2 de cm inaltime si decupam  8 stelute de marimi diferite si 5 forme rotunde de marimea unei monede de 50 bani. Stelutele sa fie de la mare la mic cu cca 1/2 cm diferenta intre ele ( vezi foto). Coacem la foc potrivit cca 10 -15 min, depinde de cuptorul fiecaruia, sa fie usor maronii.
 
 
Pe un bat de frigarui, asezam cea mai mare steluta, ungem putin mijlocul cu dulceata de caise, asezam  o forma rotunda, dupa aceea urmatoarea steluta mai mica decat cea de jos si tot asa. In varf asezam cea mai mica steluta, glazurata cu ciocolata si cu bombonele. Varfurile ,,crengilor,, le-am glazurat cu ciocolata si am presarat cu bombonele alb/auriu si nuca de cocos verde. Am vrut sa fie o tema cu nuanta de auriu, asa si am ales decorul :) Simplu si usor!!
 
 



23 de comentarii:

  1. Foarte frumos arata.esti foarte priceputa.
    te pup si-ti doresc weekend minunat.

    RăspundețiȘtergere
  2. Deosebita prezentare!!!!!Esti minunata in ceea ce faci:))))Un sfarsit de saptamana minunat alaturi de cei dragi.Pupici:x

    RăspundețiȘtergere
  3. wow,ce faine!! super reteta si prezentare,ca-ntotdeauna,ma uimesti!
    pupicei

    RăspundețiȘtergere
  4. Miroase a vanilie de la mine.Delicios si frumos bradutul tau.Bafta la concurs.Pupicei multi!

    RăspundețiȘtergere
  5. Multumesc Micul pentru aprecieri! Pup cu drag si un weekend minunat!!

    RăspundețiȘtergere
  6. Multumesc Maria! Asemenea si voua! Pup cu drag!

    RăspundețiȘtergere
  7. Vai cum arata pozele! Simt Spiritul Craciunului in aer ;)) Este superb ce vad aici! Felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  8. E fabulos bradutul tau!! O sa fur ideea si o sa fac si eu de Craciun :*:*:*

    RăspundețiȘtergere
  9. Multumesc Diana! Foarte bine o sa arate langa atatea bunatati! Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  10. Excelentae idee!Cred ca fetele au fost incantate.Bafta multa!

    RăspundețiȘtergere
  11. Teo, intr-adevar au fost!! Multumesc Foarte frumos!! Pupicei!

    RăspundețiȘtergere
  12. Ce frumos a iesit bradutul si ce atmosfera de sarbatoare in imagini !!!

    RăspundețiȘtergere
  13. Tare frumos e bradutul si fotografia excelenta!! Felicitari! Bafta in concurs!!

    RăspundețiȘtergere
  14. Multumesc Magda, si mie imi place , si in timp ce faceam decorul mi-a trezit acele emotii dinaintea Craciunului!! Pup!

    RăspundețiȘtergere
  15. Arata foarte, foarte bine. O sa pregatesc si eu de Craciun.

    RăspundețiȘtergere