miercuri, 14 decembrie 2011

Vita cu sos de cartofi



Daca tot am facut supa de vita,  cu carnea din supica am facut aceasta delicioasa fripturica pe care am invatat-o de la bunica. Nu este mare filozofie  cu carnea dar sosul este minunat. Acuma la carnita aceasta , bunica ne pregatea, ori acest delicios sos de cartofi , ori sosul de visine, ambele merg perfect cu carnea de vita.
 Ingrediente:
 500 gr pulpa de vita fiarta
 2-3 linguri ulei 
 sare de mare
 piper
 Sosul de cartofi:
 1/2 kg cartofi
 sare, piper boabe
 2 frunze de dafin
 zeama de  la o lamaie/ otet
 1 lingura zahar
 1 lingura faina
 150 ml smantana
 In primul rand pregatim sosul, carnea fiind fiarta, curatam cartofi, ii spalam si ii taiem cuburi, mai mici. Se aseaza intr-o cratita si se toarna apa cat sa-i cuprinda si se pun la fiert. Adaugam sare, o lingura de zahar, piper boabe si foile de dafin. Se lasa la fiert, la foc incet, acoperiti cu un capac pe jumatate acoperiti.  Dupa ce au fiert adaugam lamaie  sau otet dupa gust, asa incat sa fie  intre dulce-putin sarat-acrisor. Faina se amesteca cu smantana si se toarna din zeama de cartofi, se amesteca sa nu se faca cocoloase apoi se toarna la cartofi. Se lasa pe foc mic  sa se lege sosul.
 
 
Se incinge uleiul si adaugam carnea feliata.  Se condimenteaza cu sare de mare si piper, si se prajesc pe ambele parti cate un minunt. 
 
 
 Se serveste cu sosul de carofi!! Pofta buna!!!
 
 


14 comentarii:

  1. O mancarica ce as manca-o oricand cu placere!!!Foarte buna si apetisanta!!Pupici!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Imi place carnita de vita in orice varianta! Delicios!

    RăspundețiȘtergere
  3. Arata extraordinar de bine. Imi place mult cum e aranjat in farfurie :)Pupici

    RăspundețiȘtergere
  4. Super bine arata!!!!!Eu care nu ma omor cu vita...chiar as gusta din farfuria ta.Pupici

    RăspundețiȘtergere
  5. ideea cu sosul de cartofi mi se pare geniala, o sa o incerc si eu.

    RăspundețiȘtergere
  6. Multumesc Cristina!
    Multumesc Mihaela si nou ne place tare mult!
    Fancy, pot sa zic ca si mie imi place! :)
    Multumesc Dana!
    Multumesc Oana!
    Multumesc Dia!
    Multumesc Elena, te-as servi cu drag!
    Lina sper sa fie pe gustul d-voastra!
    Pupicei! O zi minunata!

    RăspundețiȘtergere
  7. Arata tare bine! Ador mîncarica asta. Cînd nu e fiica-mea acasa, pun în sos o gramada de marar =)))))

    RăspundețiȘtergere
  8. Adela , am fost incitata de reteta ta , asa ca acum este-n testare ; mie , sunt sigura ca-mi va placea , dar sper ca si sotului ...
    Pupici si duminica frumoasa .
    Diana .

    RăspundețiȘtergere
  9. Maya cu marar nu asm incercat fiindca nu-i place sotului, dar eu una am sa incerc! Pupicei!
    Andreea am sa vin pe la tina sa vad despre ce este vorba :) Pupicei!
    Diana sa-mi spuneti rezultatul si ma bucur ca incercati retetele mele! Pupicei! O seara placuta!!

    RăspundețiȘtergere