joi, 29 decembrie 2011

Supa de cocos cu taitei de casa



Am primit un cocosel de la tara  si am zis , clar ca fac supa din el, ne place supa tare mult, cel putin fetele sunt foarte incantate. Reteta difera foarte putin de cel de aici .
 Ingrediente:
 1 cocos de 1 1/2 kg
 1/2 kg morcovi
 1 pastarnac
 1 patrunjel
 1 bucata de telina (cca 50 gr)
 1 ardei galben
 1 ceapa
 1 catel usturoi
 1-2 frunze de varza
sare, piper boabe
patrunjel verde
200-250 gr taitei de casa
  Cocosul se curata , se parleste putin deasupra flacarei de la aragaz, (are multe firicele de par) si se spala bine apoi se taie in bucati dupa preferinta. Legumele se curata si se spala si ele , apoi se taie dupa preferinta. Acuma eu de obicei fac in oala sub presiune, imi place tare mult cum iasa , isi pastreaza aromele si de data aceasta am preferat sa fac asa. Am adaugat carnea , am pus toate legumele, am turnat apa (oala mea este de 9 litri si adaug tot ce trebuie in oala si torn apa pana la linia ce o indica oala,  ca este nevoie, sa nu credeti ca este mult, fiindca nu iasa foarte multa supa cu atatea ingrediente).  Se pune sare si piper boabe si se pune capacul. Se lasa la fiert  cca o ora, daca era pui de magazin fierbea intr-o 1/2 de ora sau daca era un cocos batran cred ca fierbeam pana ce imi venea acru :))))). In cazul acesta a fiert intr-o ora, era foarte frageda carnea :). Se lasa la limpezit apoi se strecoara, taitei fiind de casa i-am fiert direct in supa, daca preferati  sa o fierbeti separat de ce nu? dar cei facuti de casa , de buna calitate nu sunt fainosi si se pot fierbe direct in supa.
Se serveste alaturi de patrunjel verde si piper proaspat rasnit, cu aceasta ocazi scoateti si raceala din voi :), mereu ne spunea bunica , o portie de supa de pui/ gaina/cocos fierbinte si piper proaspat rasnit, scoate  toata raceala din tine :)
 Si ce sa mai spun , decat pofta mare sa aveti !!!!!!!

16 comentarii:

  1. Foarte buna supa asta!
    De taiteii de casa nici nu mai zic nimic!

    RăspundețiȘtergere
  2. Super buna! Eu am facut tot supa, insa din carne de curcan de tara. :) Alex ar manca de luni pana duuminica tot supa cu taietei. Evident, si taieteii ii fac eu, pentru ca nu-i mananca pe cei cumparati. Si nici nu se compara cu cei facuti acasa.

    RăspundețiȘtergere
  3. Am zis ca vreau doua portii, nu?

    RăspundețiȘtergere
  4. O supa minunata dupa mesele de Craciun,desigur limpezeste stomacul si alunga raceala...si daca mai ai si pasare de casa...In continuare iti doresc sarbatori fericite si un an nou plin de sanatate si bucurii!!!!
    Pupici!!!

    RăspundețiȘtergere
  5. Adela, , iti doresc sa ai un An Nou cu dragoste si sanatate. La multi ani!

    RăspundețiȘtergere
  6. Asa este Marinela, este foarte buna! Pupicei!

    RăspundețiȘtergere
  7. Ai dreptate Cristina nici nu se compara. Fetele ar manca si ele numai supa cu taitei daca ar putea :))! Pupicei!!

    RăspundețiȘtergere
  8. Multumesc Maria, asta este avantajul, pasarii de casa! :) Pupicei!!

    RăspundețiȘtergere
  9. Perfecta dupa mancarurile grele de la Craciun!!Nu cred ca tia-a mai ramas ceva...,nu?:))Pupici

    RăspundețiȘtergere
  10. La multi ani si un 2012 plin de bucurii si impliniri.

    RăspundețiȘtergere