joi, 15 decembrie 2011

Prajitura cu miere



Inca o prajitura cu,  care puteti sa-l asteptati pe mosu` si  care imi place foarte mult si pe care bunicuta mea o facea  de  fiecare data de Craciun si de Pasti. Nu  stiu daca o faceti sau nu, dar este atat de buna,  are niste foi cu miere atat  moale ( de aici si denumirea, pe care o am de la bunica si nu am vrut sa schimb nimic) si o crema atat  de fina, incat nu are cum sa nu-ti placa. :))) Vorbesc eu, care nu refuza nimica dulce :)))
 Pentru foi aveti nevoie:
 2 linguri miere
 2 linguri de cacao
 250 gr zahar
 1 lingurita bicarbonat de sodiu
 zeama de la  o 1/2 de lamaie
 70 gr unt / margarina
 2 oua
 2 linguri ulei
 2 linguri lapte
 faina cat cuprinde (nu am cantarit)
 Crema:
200 gr zahar
 50 gr amidon
 1/2 l lapte
 1 pachet unt/ margarina
2 vanilii
 Glazura:
 100 gr ciocolata 
 1 lingura unt/ margarina
Decor:
 bombonele colorate
 Pentru inceput ne ocupam de foi, necesita mai multa atentie. Pregatim 2 cratite, una cu apa, pe care o punem pe foc, fiindca se fac foile pe baie de aburi. In a 2-a cratita se sparg ouale si se adauga zaharul si se bat sau se mixeaza, deasupra cratitei cu apa fierbinte.  Dupa ce ati batut spuma adaugam mierea si amestecam in continuu, pana ce se ingroasa. Apoi adaugam cacao si amestecam pana ce devine o crema fina dar groasa. Adaugam untul si uleiul, amestecam pana ce se topeste untul, apoi laptele. Adaugam o lingurita de bicarbonat cu sodiu si stingem cu zeama de la o jumatate de lamaie.
Amestecam, luam cratita de pe aburi si lasam putin la racorit, cca 5 min. Dupa aceea, adaugam faina cca 150 gr si amestecam cu o spatula, presaram faina pe masa de lucru si turnam compozitia. Adaugam atata faina cat sa rezulte un aluat, nu prea tare,  sa se poata intinde cu sucitorul. Pentru cine nu a mai facut aceasta prajitura, eu va recomad  sa intideti foile direct pe o foaia de copt, masurata dupa tava, este mult mai usor si nu riscati sa rupeti foaia intinsa cand o mutati  pe fundul tavii, sunt foarte fragile.
Se fac 3 foi pe care le coacem pe rand cca 10-15 min, aveti grija sa nu se arda, se coc repede.
 Se iau cu grija, cat sunt calde sunt foarte moi,  apoi se intaresc foarte tare, dar se inmoaie de la crema.
 Pentru crema,  puneti  400 ml de lapte la fiert cu zaharul, iar restul de lapte amestecati cu amidonul. Cand incepe sa fiarba laptele, adaugati amidonul cu lapte  si amestecati in continuu, fiindca se ingroasa repede si sa nu faca cocoloase. Luati de pe foc , puneti deasupra o folie alimentara si lasati sa se raceasca.
Untul se freaca cu cele 2 vanilii spuma, apoi adaugam treptat cate o lingura de crema de lapte racit si amestecati cu grija. Asezati o foaie, turnati jumatate de crema , apoi asezati alta foaie, turnati cealalalta jumatate de crema si asezati ultima foaie. Presati usor , avand  grija sa nu se rupa foile si lasati pana  adoua zi cand se inmoaie foile. Acesta este farmecul acestei prajituri, fiindca se lasa asteptata sa nu fie imediat devorata :))))). Se pregateste  glazura deasupra, topim ciocolata cu untul si turnam peste prajitura.
Deasupra presaram bombonele colorate.


Pofta dulce sa aveti!!



20 de comentarii:

  1. Ce bine arata!! Cred ca-i o bunatate nu-i asa? Pupici

    RăspundețiȘtergere
  2. Antonina, eu zic ca merita incercata, ii mai mult de lucru la foi dar rezultatul este una buna! Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  3. Én ismerem ezt a sütit, nagyon finom. Nálunk több lapból készítették.
    Guszta süti, szépek a fotók:-)

    RăspundețiȘtergere
  4. Perfecte! Acesta este cuvantul cu care pot descrie pozele! Felicitari! Sunt sigura ca gustul este delicios!

    RăspundețiȘtergere
  5. Imi plac mult foile astea cu miere si bicarbonat sunt foarte gustoase!Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  6. CE BUNA TREBUIE SA FIE,MA TENTEAZA!PUPICI ADELA!

    RăspundețiȘtergere
  7. Yami,aici e de mine,fac si eu prajitura cu miere,dar altfel,este minunata,deliciul familiei mele e sarbatori.Arata minunat.pupiciiiii.

    RăspundețiȘtergere
  8. Ce frumoasa e prajitura si trebuie sa fie tare buna. Eu fac foile aproximativ la fel, dar fara cacao.

    RăspundețiȘtergere
  9. Prajiturile cu miere sunt preferatele mele!

    RăspundețiȘtergere
  10. Mmmm, cat de bine arata...intr-adevar foarte buna!
    pupici!

    RăspundețiȘtergere
  11. Si cred ca Mosul chiar o sa vina la tine!! Nu am folosit niciodata miere pentru foi dar o sa o fac cu siguranta :)

    RăspundețiȘtergere
  12. Arata superr!
    Cred ca e delicioasa!
    O seara placuta!

    RăspundețiȘtergere
  13. Cat de bine arata prajitura! Sigur e si tare gustoasa.

    RăspundețiȘtergere
  14. Arata super!Stiu ca e si buna!Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  15. Ioi,ce bunatate aici la tine.Vreau musai si eu o bucatica.Te pupacesc!

    RăspundețiȘtergere
  16. Fetelor , este o prajitura dintre preferate si plin de amintiri placute! Va pup si sa aveti spor la toate!

    RăspundețiȘtergere