vineri, 5 august 2011

Galuste de cartofi cu prune (Gomboti cu prune)


A inceput sezonul prunelor, inseamna, a inceput sezonul gombotului cu prune, asa cum se spune la noi ... noua ne place tare mult si pregatesc  foarte des , chiar azi ma gandeam sa mai fac o tura :d .... am avut un an cand il intrebam pe sotul meu, ce sa fac papa, el zicea, gomboti cu prune si asa faceam de 2 ori pe saptamana , sper ca anul acesta sa nu patesc la fel :))))...   si astfel am sa raspund provocari facuta de Gaby, sunt tare emotionata si de acea nu am raspuns pana acuma, sper sa ma intelegeti :)
  1 kg de cartofi
 2 oua
 200-300 gr faina
 50 gr gris
1kg  prune 
 50 gr unt
 100 gr pesmet
 sare
 scortisoara
 100 gr zahar
 Cartofii i fierbem  si i zdrobim ca pentru piure ( eu asa fac, nu-i fierb in coaja). Se adauga ouale, faina , grisul, putina sare si se amesteca repede cateva minunte. Se asaza coca obtinuta pe o planseta presarata cu faina, se formeaza sul si se taie bucatele din care se formeaza foi potrivit de groase, pe ele se pune cate o pruna cu samburele scos, dupa care se strange coca in jurul prunei, se rotunjeste si se pune la fiert in apa clocotita cu putina sare. Cand galustele s-au ridicat deasupra apei se mai lasa sa fiarba 5-6 min, dupa care se scot cu o spumiera. Intre timp se prajeste pesmetul in unt, se pun galustele in pesmet si  scuturam putin cratita ca sa se ia pesmetul pe galuste. Se presara deasupra cu zahar si scortisoara! Pofta buna!


20 de comentarii:

  1. Excelent!Tre sa fac si eu ca sotul meu abia asteapta!Pupici,Ade si we placut!

    RăspundețiȘtergere
  2. Arata grozav si sunt tare bune! Si eu fac des galuste cu prune si tot nu ne saturam de ele. Inainte faceam cu jumatate de pruna, asa cum am pus si reteta pe blogul meu, acum fac numai cu pruna intreaga si pun zahar cu scortisoara in interiorul prunei. Oricum, sunt delicioase! Pupici si o zi placuta!

    RăspundețiȘtergere
  3. Intr-adevar Teo sunt excelente, dar te saturi de atata facut :))) Pupici si wee placut!

    RăspundețiȘtergere
  4. Nely am sa incerc si eu sa pun zahar cu scortisoara inauntru, cred ca este mai aromat, am sa incerc! Pupicei!

    RăspundețiȘtergere
  5. Antonina mult spor sa ai si nu prea mai inteleg ce ai scris :d! Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  6. Minunate,si noua ne plac foarte mult!!!!!Este a doua oara cand le vad saptamana asta,deci sant neaparat de facut caci mi a-ti facut o poftaaaaaa doar trebuie sa gasesc prune,ca la noi sant peste tot un fel de corcoduse mari,dar nu poti scoate samburele!!!
    Pupici si o zi placuta!!!

    RăspundețiȘtergere
  7. N-am mancat asa ceva dar trebuie sa fie tare bune,pupici!

    RăspundețiȘtergere
  8. Delicioase rau Cristina dar sunt bune si cele cu caise!

    RăspundețiȘtergere
  9. Petronela la noi au aparut prunele de ceva vreme dar trebuie sa fi mai atenta findca nu toate se desprind de samburi! Puup!

    RăspundețiȘtergere
  10. Flory incearca cu siguranta iti vor placea, iar daca iti plac caisele mai mult , incearca cu caise! Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  11. Nu am facut de secole galuste de astea :) sotului meu ii plac mult, trebuie sa il bucur cumva :) pupici si weekend placut!

    RăspundețiȘtergere
  12. Foarte bune!!!eu le fac si iarna cu prune uscate...astept sa mi se coaca prunele in livada...inca nu sunt coapte
    O seara placuta!

    RăspundețiȘtergere
  13. Da ,galuste cu prune ,nu am facut de anul trecut ,dar am hoatarat sa fac si eu sambata,eu am alta reteta pe blog,dar fac si asa cum ai facut tu aici ,sunt delicioase,yamiiiii.

    RăspundețiȘtergere
  14. Alina daca i plac tare mult sotului fai pe plac cu siguranta va fi incantat :) al meu asa este cand fac! Pupicei!

    RăspundețiȘtergere
  15. Alynusa cu prune uscate nu am incercat dar din congelator da , am de gand sa pun cateva pungi pe iarna, la noi nu prea se gasesc prune iarna!! Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  16. Mirela am sa ma uit la varianta de pe blog sa vad cum i! Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  17. Adina, sunt bune, ne place de la mic la mare! Pupicei!

    RăspundețiȘtergere