vineri, 22 iulie 2011

Fasole galbena pastai cu bulion ( pe iarna )


Ne pregatim de iarna ca furnicutele, sa ne vedem camara plina cu de toata, mama are o vorba,  ,, nu sti niciodata ce iarna grea te asteapta,,  asa deci luandu-ma dupa mama mea asa procedez si eu... si ca sa stiti imi place sa imi vad camara cu de toate, chiar daca nu reusesc sa-mi pun tot ce mi-am propus dar imi umplu toate borcanele si sticlele ce le am, anul acesta nu prea mi-a iesit cum mi-am propus dar asta este .... :) Sa trecem la ale noastre :)...Anul acesta sunt tare mandra de mine fiindca imi pun din productie proprie, mi-am pus doar un rand de fasole pastai dar a facut fasole de nu puteam sa tot adun, mi-am pus cateva borcane si am spus ca imi ajunge, restul recoltei voi da la cine vrea :) 
 

 3 kg fasole pastai gata curatata si rupta
 30-40 gr sare fara iod
 1 legatura frunza de patrunjel 
 2-3 fire de frunze de telina
 cca 700 mi bulion/ suc de rosii
 apa
 Fasolea curatata, rupta si spalata....
.... o punem intr-o oala cu apa la fiert ( apa   sa acopere  toata fasolea) ...
Adaugam sarea si  verdeturile tocate...
 Lasam pana ce fierbe fasolea apoi scoatem cu o paleta si punem in borcane ( asa fierbinte)...
Turnam din apa care a fiert peste lasand borcanele cca de  2 degete necompletate ca sa putem turna bulionul....
 
 Apoi turnam bulionul ca si completare peste...
Asezam borcanele intr-o cratita, turnam apa atat ca sa ajunga la jumatatea borcanelor si introducem la cuptor pana ce  isi schimba culoarea deasupra, scoatem,  punem capacela si asezam int-un loc amenajat, cald, eu pun intre paturi si acopar pana a 2-a zi... cam asta este tot si nu necesita conservant, am mai pus o tura :))))  tot asa dar fara bulion... 
 

11 comentarii:

  1. Esti foarte harnicuta zilele astea.Profiti de racoare.Spor la munca.Pupici

    RăspundețiȘtergere
  2. Igen, én is igyekszem megtölteni a kamrapolcokat, nagyon jól néz ki a zöldpaszuly így eltéve.

    RăspundețiȘtergere
  3. Andrea , saptamana asta chiar foarte ocupata am fost cu de toate. Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  4. bravo ti ca esti harnicuta si profiti de recolata verii.eu nu fac gemuri sau conserve ca mai toate legumele se gasesc tot timpul anului si fructe de sezon dar la fel mereu gasesc fruct proaspete.pupicei

    RăspundețiȘtergere
  5. Sarah la noi nu prea se gasesc iarna si daca sunt sunt tare scumpe , fiindca nu sunt de sezon! Pupicei!

    RăspundețiȘtergere
  6. Eu nu am facut asa ca iarna asta tre sa ma imprumuti:)

    RăspundețiȘtergere
  7. Teo , te imprumut, am incotro? :)))))) Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  8. Arata excelent.O întrebarica....Nu se poate pune mai mult sos de rosii/bulion?

    RăspundețiȘtergere
  9. Da , Maya , fiecare pune dupa gust, de ce nu?! Puup!

    RăspundețiȘtergere
  10. Acum am terminat si eu reteta asta ! Mi se pare foarte buna si merge repede .Faptul ca nu trebuie copnservant in el...este si mai bine. Eu am imbunatatit cu sferturi de rosioare decojite si fierte in bulion.Sper ca va tine ! Va tin la curent.

    RăspundețiȘtergere