vineri, 8 iulie 2011

Urdoici


Saptamana trecuta am facut aceste urdoici, era seara si  vremea mohorata, numai bune pentru aceasta vreme, au iesit niste urdoici pufoase de nu ne-am mai putut opri din mancat :))))... 
 Aluat: 
 3 oua
 3-4 lg zahar
 1 praf de sare
 2 vanilii
 100 ml lapte
 25 gr drojdie
 500 gr faina
 50 gr faina pentru  framantat
 Umplutura:
 400 gr urda dulce
2 crengute de marar proaspat
 1 ou
 4 lg zahar
 1 ou pentru uns
 Urda am amestecat-o cu zaharul, oul batut si mararul tocat marunt.





 Se bat ouale cu  praful de sare, zaharul, vanilia, am adaugat 2 lg faina si am amestecat.  Se  dizolva drojdia in lapte caldut si se toarna la compozitie, pe urma adaugam  restul de faina.  Framantam  bine si se lasa la crescut, in cazul meu 2 ore. Dupa ce a crescut, se rastoarna pe masa de lucru presarat cu 50 gr de faina si se framanta bine de tot.  Se intinde o foaie cca de 1 cm si se taie patratele peste care adaugam din umplutura de urda.


 



Colturile se trag spre mijloc pe diagonala, formand pachetele pe care le asezam intr-o tava cu hartie de copt, lasand distanta pentru ele, sa aibe loc sa creasca si le ungem cu ou batut deasupra.



 



 Se coace in  in cuptorul incalzit pana ce au devenit aurii deasupra. 
 Pofta buna!









19 comentarii:

  1. Ce bune si apetisante sunt!Pupici Adela!

    RăspundețiȘtergere
  2. Sunt tare bune Flory! pupici, pupici!

    RăspundețiȘtergere
  3. Tare mult imi place branza in aluaturi!Sunt apetisante!

    RăspundețiȘtergere
  4. arata bine.cred ca-s si foarte bune.
    o zi minunata!

    RăspundețiȘtergere
  5. Teo si noua ne place , dar urdoicile mie imi plac in mod special.

    RăspundețiȘtergere
  6. Sarah, daca iti place urda dulce , recomand sa faci! O zi minunata!

    RăspundețiȘtergere
  7. Ce pufoseniiiiii!!!!!
    Mi-a lasat gura apa! Musai sa le fac si eu :)

    RăspundețiȘtergere
  8. Incearca Cristin asi spuneti parerea. Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  9. Mi-ai amintit de copilarie cu urdoicile astea...mmm, imi ploua in gura! puup

    RăspundețiȘtergere
  10. O amintire placuta , Liana, nu?! Puup!

    RăspundețiȘtergere
  11. sunt pe placul meu! la prima i racoroasa promit sa le fac! :)

    RăspundețiȘtergere
  12. Ce bune is...nu am mai mancat de mult,poate le voi face si eu in weekend.
    O zi faina sa ai !

    RăspundețiȘtergere
  13. Intr-adevar foarte bune , imi plac si cu branza de vaci dar cu urda sunt mai bune. O seara placut!

    RăspundețiȘtergere
  14. Foarte bune ca si cele facute de bunica mea!

    RăspundețiȘtergere
  15. Buna Adela! Ce mult ma bucur ca am gasit aceasta reteta facuta de o ardeleanca ca si mine,te pup!

    RăspundețiȘtergere
  16. Iti Multumesc Fertu Adela ! Te pup si eu!!

    RăspundețiȘtergere