vineri, 25 martie 2011

Sarmale

 


Desi suntem in post  vreau sa  va arat  sarmale facute de mine...nu prea fac doar de sarbatori sau la vreun eveniment in familie si mie  imi plac foarte mult cu varza murata ...   butoiasul cu varza mi sa cam terminat :(   asa caci am facut cu ultima varza ramasa... reteta mea consider ca este simpla si foarte gustoasa... pentru ingrediente avem nevoie de:
1 kg de carne tocata  (de preferinte burta de porc sau amestec porc/vita)
200 gr slaninuta afumata (in caz , daca carnea  nu este  grasa)
 1/2 kg carne/ oase  afumate
2 cepe 
1 lg pasta de ardei
sare 
piper
boia de ardei dulce
putin knorr delikat
200 gr orez
200 ml bulion
2-3 capatane de varza murata mai mare
cimbru 
marar
Se toaca carnea, slaninuta si ceapa...  amestecam carnea cu condimentele , pasta  de ardei , 100 ml bulion , slaninuta,  ceapa  tocata si orezul spalat... alegem frunzele de varza ,taiem putin din cotoare daca e cazul si punem pe fiecare  frunza din amestecul de carne si rulam varza ( ma gandesc caci toata lumea stie cum se procedeaza) ...int-o oala se pun frunze de varza putin cimbru si marar si se aseaza un rand de ,,galuscute,,  se pune carne afumata  iar ,,galuscute,, carne afumata si tot asa pana epuizam ingredientele... se acopera cu varza taiata marunt  si se toarna apa pana ce acopera de tot varza... eu fac in oala sub presiune sarmalele,  fierb mai repede sau daca fac in alta oala bag la cuptor,  sunt mult mai bune si spre gata torn cei 100 ml de bulion ramas peste ele...


2 comentarii:

  1. Sa stii ca si mie imi e pofta de sarmale si am s afac si eu cat de curand.
    tare bine arata ale tale!!
    Weekend fain..pupici

    RăspundețiȘtergere
  2. multumesc Bianca! asemenea si tie ...pupici!

    RăspundețiȘtergere