joi, 3 martie 2011

Prajitura Delicia

 



Nu mai stiu  de unde am prajitura aceasta dar e ffff buna , si cel mai mult i place surioarei mele... pe care o pup!!  Pt foi avem nevoie de:  9 oua, 9 lg de apa, 9 lg zahar, 6 lg faina, 3 lg nuca de cocos 1 lg de cacao, 2 vanilii. Se  bat albusurile cu apa si zaharul spuma, se adauga galbenusurile se mai bate umpic, dupa care  se adauga faina ...pe rand...se amesteca cu o paleta de sus in jos...apoi se adauga nuca de cocos.  Se imparte compozitia in 3parti...in 2 parti se pun vaniliile si in a 3 a parte se adauga cacao...
...asa arata blatul pt foi...se coace pe rand in tava (eu am folosit tava de 36/24) cu hartie de copt. Se coace la foc potrivit cca 10 min de foaie.

Asa aratau foile mele cu vanilie... pt aceste foi avem nevoie de o galazura caramel  pe care o obtinem din 300 gr de zahar... se picura peste blaturile de vanilie...
Crema:    2 budinci vanilie, 700 ml lapte,  1/2 pachet unt/ margarina, (eu folosesc rama),  12 lg zahar, vanilie
In primul rand pregatim crema de budinca dupa instructiunile de pe plic , se pune pe foc...cand  se ingroasa se adauga margarina... se amesteca pana ce se topeste margarina si se lasa la racit.  Dupa racire se mixeaza 5 min si se umple  foile. Se procedeaza in felul urmator:  punem prima foaie de vanilie cu caramelul in sus  si adaugam o parte din crema... foaia de cacao si crema...punem cea dea doua foaie cu caramelul in jos si punem putina crema ...razuim ciocolata si racim cateva ore...si pt voi cate o feliuta

dupa racire caramelul se topeste... si este foarte  DELICIA!!

3 comentarii:

  1. Uite te ajut eu ,si-ti spun ca de aici http://bucatareselevesele.blogspot.com/2008/05/prajitura-delicia.html ai luat reteta .
    Ma bucur sa aflu ca a fost pe placul tau si al familiei tale
    Lory

    RăspundețiȘtergere
  2. la Bucataresele vesele nu sunt mentionate la foi, cele 9 linguri de apa... tu le-ai adaugat?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da Daniela, de obicei adaug la fiecare albus de ou o lingura de apa, mareste volumul spumei.

      Ștergere