joi, 23 august 2012

Dulceata de mere


Hmmm, incepe sa mi se umple camara!!
Dulceata de mere, imi aduce aminte de bunica mea, pe care o adoram, ea facea in fiecare an dulceata de mere si gem de prune.
Nu am mai mancat dulceata de mere de cativa ani buni, asadar m-am decis ca anul acesta sa fac :)
Reteta este foarte simpla, dar va marturisesc ca nu am patit cu alte dulceturi sa adaug apa, seceta isi spune cuvantul, au fost foarte seci merele, adica nu erau zemoase deloc .In schimb au fost foarte dulci si nu am adaugat foarte mult zahar.



Ingrediente:


2 kg mere  curatate  si feliate
500 gr zahar
zeama  de la o lamaie mare

Eu v-am dat cantitatea de mere rezultata dupa ce am curatat , apoi am feliat.
Am stropit merele cu zeama de lamaie si am presarat zaharul.
Am amestecat si am lasat cca 30 min, apoi am pus pe foc incet sa fiarba.
Zeama a scazut dupa 15-20 min, iar merele inca erau crude si a trebuit sa ajut cu o cana de apa, adica 300 ml, asta cred ca din cauza secetei.
Asadar daca aveti mere zemoase, lasati sa fiarba , pana ce scade putin si sunt fierte merele.
Se pune in borcane spalate si sterilizate, apoi se pun capacele. 
Asezam borcanele intr-o cratita cu apa calda si acoperim cu un prosop de bucatarie.
Fierbem pe plita sau cuptorul aragazului cca 1 ora.
Se depoziteaza in locuri racoroase.
















11 comentarii:

  1. tare buna dulceata asta...din pacate, sunt mereu in deplasari si nu mai am timp de nimic, asa ca apelez la retete super rapide, sau la cele pe care nu le-am postat inca.

    RăspundețiȘtergere
  2. Szeretem nagyon az almadzsemet:)

    RăspundețiȘtergere
  3. O bunatate.Imi plac asa de mult merele.Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  4. Eu n-am mancat niciodata, din cate tin minte...si asta pentru ca imi plac fff mult merele asa cum sunt si parca mi-e teama sa le sacrific :)) Dar arata tare bine! Pup

    RăspundețiȘtergere
  5. nu am mancat , dar cred ca e bunut tare...

    RăspundețiȘtergere
  6. Nagyon jól néz ki, bár nem emlékszem, hogy valaha is ettem volna almadzsemet. Éppen ezért ki kell próbálnom:-)

    RăspundețiȘtergere
  7. Adelo draga,dulceata ta e mai degraba gem dupa modul de preparare si felul in care arata.La dulceturi se prepara mai intai un sirop,apoi se adauga fructele care nu trebuie sa se terciuiasca.Dar ,ca gem,arata bine!

    RăspundețiȘtergere
  8. In fiecare Toamna fac dulceata de mere sie foarte buna

    RăspundețiȘtergere
  9. Eu pun si niste scortisoara iar gustul e pe masura.

    RăspundețiȘtergere