luni, 27 august 2012

Imam Bayildi


Nu cunosc povestioara acestei retete, doar cea ce am citit pe internet si de acea nu am sa va spun de unde provine, poate am sa spun o prostie si mai bine ma abtin :).
In schimb mi-a placut , va marturisesc ca doar pentru mine am pregatit , restul familiei nu au vrut sa auda, dar  sa mai guste, ei au pierdut ce sa spun altceva.
De multe ori nu mai stiu cum sa pacalesc sa manance legume :( 

Ingrediente pentru  o persoana :
1 vanata ( nu foarte mare)
1 ceapa
2 catei de usturoi
1 ardei gras galben (sau verde, rosu )
2 rosii mai mici
1 lingurita zahar
sare, piper
scortisoara
ardei iute (optional )
patrunjel verde
ulei
150 ml ulei de masline

Se spala toate legumele si se curata , inafara de vanata.
Vanata se taie pe diagonala si se scobeste mijlocul, apoi se sareaza pentru a lasa amareala din ea.
Ceapa  si usturoiul se toaca marunt, ardeiul se taie cubulete, rosiile la fel.
Se spala putin vanata de sare si  se taie o parte din miezul scobit.
Calim ceapa in 3 linguri de ulei de masline , apoi adaugam ardeiul taiat.
Pe urma adaugam vanata taiata cuburi,  ardeiul iute ( eu am adaugat foarte putin), usturoiul si rosiile taiate.
Adaugam o lingurita de zahar, si condimentele, sare, piper, scortisoara si lasam vreo 10 minute, la foc mic.





Se pregateste un vas termorezistent  asezam vanata si  le umplem.
Turnam uleiul de masline si introducem in cuptorul incalzit pentru 30-40 min.
Se scoate si se serveste su patrunjel verde tocat.






Este foarte delicios, deasupra se poate rade branza de oi.
Pofta mare!!!







12 comentarii:

  1. Cu aceasta reteta puteai sa participi la concursul Electrolux Passion4Cooking-retete din Dobrogea. Reteta este de origine turceasca,dar se gateste mai mult in Dobrogea, unde comunitatea turceasca este destul de mare. Uff, ce rau imi pare, cu siguranta ai fi castigat!Citeste la mine mai multe detalii, te rog. puup

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Liana am sa trec pe la tine sa vad despre ce este vorba! Te pup!

      Ștergere
  2. Ce bine arata, cu siguranta a fost tare buna!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Poliana a fost doar pe gustul meu nu si al celorlalti mofturosi :) Pupici!!

      Ștergere
  3. a lesinat Imamul mancand asa ceva :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Coco, am citit ceva despre asta, dar am preferat sa nu scriu :) Pupicei!

      Ștergere
  4. si mie imi plac vinetele astea,f bune! :D si eu incerc tot felul de retete in casa de care sotul meu nici nu vrea sa vada macar de curiozitate :)) mofturos tare de tot!:)) pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Diamond asa este si la mie, numai mofturosi am in casa asta :))! Pupicei!!

      Ștergere
  5. Cred ca-i tare bun... Trebuie incercat!!
    Pupici

    RăspundețiȘtergere
  6. Ce bine ti-au iesit! am facut si eu si au iesit delicioase! eu am pus branza in compozitie si am umplut vinetele! Te pup!

    RăspundețiȘtergere