marți, 9 iulie 2013

Prajitura ,,Desteapta,, cu ciocolata




Dragii mei, dupa o absenta  de cateva saptaman  revin si eu cu o reteta de dulce, nu este o revenire totala, poate ca nu o sa mai am asa timp ca si pana acum, dar va promit ca am sa mai postez cate o reteta, de dulce sau de mancare.  De cand am ajuns   in Suedia  gatesc in continuare atat diverse mancaruri cat si dulciuri, prin urmare am in arhiva cateva retete salvate. Bucataria de aici inca nu am inceput sa o cunosc prea bine dar sunt cateva ciudatenii pe aici, cu care inca nu m-am obisnuit :)).

De ex. ei mananca foarte des  piureul de cartofi cu  friptura , iar peste,  pun dulceata de fructe direct din borcane... :))... nici nu m-am incumetat sa gust :))).... poate ca o fi buna, nu stiu!!!
Iar despre dulciuri ce sa spun, in cofetarii vezi doar cateva fursecuri cu dulceata si cateva cu spuma invelite cu ciocolata si torturi ornate cu frisca sau martipan.
Sunt destul de scumpe la pret, si nu sunt cine stie ce... ei si de aici problema!!!!... doamnelor nu gasesc unt de nici o ,, culoare,,  am cautat in toate Marketurile din zona si nu gasesc doar margarina la pachet si este foarte sarata, nu pot sa fac o prajitura  fara sa-i simt sareaaaaa!!!!!
Ma apuca toti dracii cand incep sa fac ceva  dulce!!!! Asadar vad eu cum o scot la capat pana la urma!!! 
Sa revenim le dulcele nostru de azi care  este una simpla si  pe care cred ca o cunoaste toata lumea, este varianta ciocolatoasa asa cum ne place noua.


Ingrediente:


  • 5 oua mai mici
  • 150 g zahar
  • 200 g ciocolata cu lapte / neagra
  • 100 g unt / margarina
  • 500 ml lapte
  • 1 plic zahar vanilat ( 10 g )
  • sare
  • 8 linguri faina ( nu foarte pline)
  • pentru servit zahar pudra si cacao


  • In primul rand separam galbenusurile de albusuri. Mixam bine galbenusurile cu  o parte din  zahar, vanilia si un praf de sare ( eu am folosit margarina din lipsa de unt si nu am mai adaugat sare, pentru ca era destul de sarata margarina ), pana ce devine cremoasa si se topeste zaharul.






  • Topim ciocolata si untul / margarina la microunde, lasam sa se raceasca si incorporam la compozitie.






  • Adaugam faina cernuta si amestecam , daca vedeti ca aluatul devine prea dens pentru a putea mixa,   turnati laptele treptat.






  • Separat mixam albusurile spuma cu restul de zahar , apoi adaugam treptat la compozitie si incorporam usor cu miscari lente.
  • Tapetam o tava cu dimensiune  24/15, cu peretii mai inalti , cu hartie de copt si turnam compozitia.
  • Coacem in cuptorul incalzit la 180 grade timp de o ora.
  • Dupa coacere scoatem tava , lasam sa se raceasca , apoi pudram cu cacao si zahar pudra.



  •    













    Pofta dulce!! Enjoy!!!

    6 comentarii:

    1. Imi place blogul tau si ma bucur ca ai revenit. Sper sa gasesti ceea e iti trebuie pentru retete si sa poti sa continui cu postarile. Prajiturica pare foarte cremoasa si buna, merita incercata.

      RăspundețiȘtergere
      Răspunsuri
      1. Multumesc Valentina, am trecut si eu pe la tine, un blogusor delicios de asemenea!!!
        Cu postarile am sa continui cu siguranta, doar sa-mi permita timpul :)
        Pupici si o saptamana minunata!!

        Ștergere
    2. Bine ai revenit Adela :) Sper sa treci cu bine peste perioada de acomodare si sa rezolvi tu cumva cu untul ala :P Prajitura ta arata tare bine, imi place varianta asta cu ciocolata! Pup

      RăspundețiȘtergere
      Răspunsuri
      1. Multumesc Paula, sper sa gasesc solutie tuturor problemelor ivite in ultima perioada si bineinteles problema untului. Nu as avea nici o probleme cu margarina, as putea sa o folosesc dar are un continut foarte ridicat de sare.
        Am pregatit si varianta simpla, sper sa o postez curand. Pupici frumoasa mea! :* :*

        Ștergere
    3. Adela, ma bucur ca ai revenit si te rog nu ne uita! Cat despre sare, te cred prin ce treci, ptc un sentiment asemanator am trait si eu, cumparand 1 kg lapte praf sarat, dar SARAT!!!!!! Greseala mea a fost ca nu l-am gustat, m-am bazat pe corectitudinea etichetei ce nu continea acest ingredient. SURPRIZA de proportie: o ciocolata DEZASTRU. Macar daca as fi stiut, puneam piper, si nu zeama si coaja de lamaie . Te pupicesc, scumpico ...ERIKA

      RăspundețiȘtergere