duminică, 16 septembrie 2012

Pilaf de orez cu carne de porc





O alta mancarica cu orez, care ne place foarte mult, de data aceasta cu carne de porc.
Fetele adora aceasta mancare, de acea gatesc foarte des orez.
Se poate inlocui carnea de porc cu vita, daca nu consumati carnea de porc, sau cu carnea de pui,  ( reteta cu pui o gasiti aici )


Ingrediente pentru 4 portii:


800 gr carne de porc ( muschiulet/ pulpa de porc)
1 morcov
1 ardei gras galben ( se poate rosu/ verde)
2 cepe 
1 catel de usturoi
30 ml ulei
sare, piper
250 gr orez
1 lingura patrunjel verde tocat



Legumele se curata si se spala.
Ceapa si usturoiul se toaca marunt, ardeiul se taie cuburi , iar morcovul se da pe razatoare.
Carnea de porc, eu am folosit din pulpa, se taie cubulete mai mici.
Se caleste ceapa si morcovul in ulei, pana ce se inmoaie.
Apoi adaugam ardeiul taiat.






Dupa ce s-au calit adaugam carnea si mai lasam 2-3 min.







Se toarna apa sa cuprinda toata carnea, apoi se condimenteaza cu sare si piper si se lasa sa fiarba.






Intre timp se spala bine orezul si se firbe separat,  in apa clocotita cu sare.
Se fierbe doar pe jumatate si se strecoara.
Dupa ce a fiert carnea ( daca nu a fiert si a scazut apa, se poate completa cu apa fierbinte, pana ce fierbe carnea) se adauga orezul si se lasa inca 5 min pe foc incet. 
Se mai condimenteaza, daca este nevoie, iar la final se adauga patrunjel verde tocat.
 Pofta mare!!!











Tipsuri: Daca va place picant se poate adauga in plus, un ardei iute tocat marunt, sau piper proaspat rasnit, in momentul servirii. ( asa cum imi place mie :)) )





5 comentarii:

  1. Ce mancarica buna, imi place si farfurioara! Pupici

    RăspundețiȘtergere
  2. Da me place mult orezu.. Yummie!O zi frumoasa

    RăspundețiȘtergere
  3. Ai mei sunt mari amatori de pilaf cu purcelus.Pup la fete!

    RăspundețiȘtergere
  4. Imi place orezul in orice varianta! Arata bine cu carnita de porc. Pup

    RăspundețiȘtergere
  5. Cu orice si la orice ora as papa orez! Cu carnita de porc n-am mai facut cam de mult.. :)
    O saptamana faina!

    RăspundețiȘtergere