joi, 21 martie 2013

Ciorba falsa de burta - Provocarea secreta


De foarte multa vreme am ochit aceasta ciorbica, iar cu ocazia Provocarii secrete,  am reusit sa  o pregatesc.
Luna aceasta gazda este Laura Mimi, iar blogul desemnat este al Cristinei, urmaresc blogul ei de doi ani de zile si nu regret acest lucru, are retete delicioase.  De data aceasta am ales o ciorba de burta falsa, cum ne plac ciupercile m-am gandit sa o pregatesc si nu regret fiindca a iesit tare delicioasa.
Azi  nu am fost la servici si am avut mai multa vreme pentru mine, am stat mai mult prin bucatarie si am gatit, culmea este ca nu am facut nimic dulce ca de obicei si nici nu m-a tentat,  ciudat totusi  cand ma gandesc :)).


Ingrediente:


  • 500 g ciuperci pleurotus
  • 1 morcov
  • 1 ceapa alba
  • 3-4 catei de usturoi
  • 300 ml smantana  pentru gatit ( cel putin 25 % grasime)
  • 1 galbenus
  • sare, piper proapat macinat
  • 2-3 linguri ulei de masline / floarea soarelui
  • zeama de lamaie/ otet/  gogosar murat

  •  Se curata , se spala morcovul si se da pe razatoare, ceapa si usturoiul se  curata si se toaca marunt, iar ciupercile se spala si se taie fasii.
  • Calim ceapa si morcovul in ulei pana cand se inmoaie, apoi turnam 2 litri de apa si lasam sa fiarba la foc incet. 
  • Dupa  ce a fiert 10-15 minute adaugam ciupercile taiete fasii , condimentam cu sare si piper proaspat rasnit dupa gust si mai lasam la fiert cca 20 minute.
  • Se  ia de pe foc si se lasa putin la racit.
  • Galbenusul se  bate cu smantana si usturoiul tocat  si se adauga la ciorba racita ( lasati sa se raceasca putin, deoarece daca adaugati fierbinte la ciorba riscati sa se branzeasca de la galbenus).
  • Sau se poate pregati un mujdei de usturoi si  adauga in momentul servirii.
  • Acrim ciorba cu zeama de lamaie ( Nu am adaugat gogosar  pentru ca nu am mai avut, dar adaugati cu incredere, in ciorba de burta cand o pregatesc adaug intodeauna)
  • Pentru cei care doresc ,, senzatii tari,, adaugati ardei iute in otet ( murat in otet). 


Pofta buna!! Enjoy!!!







10 comentarii:

  1. imi place ciorba de burta la nebunie ! parca vad ca si asta va avea acelasi efect :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Delicioasa ciorbita! de mult n-am mai facut..

    RăspundețiȘtergere
  3. ceva ce trebuie sa incerc si eu, negresit!

    RăspundețiȘtergere
  4. Ciorbica asta si pe mine ma tenteaza ;)

    RăspundețiȘtergere
  5. Ma bucur mult ca a fost pe placul tau! Multumesc ca ai avut incredere in retetele mele si mai multumesc si pentru cuvintele frumoase! :)
    Sa ai o zi minunata!

    RăspundețiȘtergere
  6. Intotdeauna am comparat ciupercile pleurotus ,la consistenta,cu burta!:)
    Eu tocmai am terminat ciorba de burta,si...nu a fost falsa deloc!:))

    Buna ciorbica asta!:)

    RăspundețiȘtergere
  7. draga mea cred ca va fi foarte buna nu am gatit -o nicidata dar dupa cum arata hmmmm..........foarte buna mi se pare

    RăspundețiȘtergere
  8. Am facut ciorba de ''burta'' si....delicioasa !

    RăspundețiȘtergere
  9. Ciorba de burta falsa se mai poate face si cu soric crud ne afumat... se gaseste la macelarii si nu costa mai mult de 5-6 lei kilogramul

    RăspundețiȘtergere