luni, 22 septembrie 2014

Melanzane alla parmigiana






Cred ca mai sunt vinete pe piata , asadar profitati cat puteti , pentru ca vinetele sunt o sursa bogata de vitamine si  minerale si are alte benificii uimitoare pe care le aduce sanatatii.
De exemplu, in afara continutului foarte ridicat de apa (93 % ) vinetele contin potasiu - mineral, care ajuta la stimularea inimii, magneziu- cunoscut pentru rolul sau de combatere a stresului,  calciu - pentru intarirea sistemului osos, vitamina A si C pentru sistemul imunitar.
Specialistii sunt de parere ca vinetele reprezinta alimentul potrivit pentru zilele caniculare, datorita continutului foarte mare de apa. In aceasta perioada, nutritionistii ne sfatuiesc sa recurgem la consumul salatei de vinete, atat pentru potolirea foamei, cat si a setei. Vinetele sunt bogate in fibre, dar foarte sarace in grasimi. Aceste legume sunt indicate si in alimentatia persoanelor care vor sa tina cure de slabire, datorita numarului mic de calorii ( circa 20 de calorii la 100g ).



Ingrediente pentru 4 persoane:



  • 1 vanata mare  
  • ulei de masline
  • 250 ml rosii in suc propriu
  • 2 catei de usturoi
  • busuioc proaspat
  • 250 g mozzarella
  • 100 g parmesan
  • sare 
  • piper negru proaspat rasnit
  • o lingurita zahar

  • Spalam vanata si o feliem  rondele  ( cca 5 mm ), saram feliile si lasam circa 20 minute sa  se scurga de lichidul amar.
  • Intre timp turnati ulei de masline intr- o  tigaie si zdrobiti cateii de usturoi, apoi lasati  cateva secunde pana ce isi lasa aroma. Pe urma adaugati rosiile tocate  si sucul de rosii  si  frunze de busuioc proaspat. Condimentati sosul cu sare, piper proaspat rasnit si o lingurita de zahar  si lasati sa fiarba sosul pana ce scade si obtineti consistenta dorita.








  • Dupa ce s-au scurs de lichidul amar, se trec sub un jet de apa rece , apoi se tamponeaza  cu  prosoape de hartie de bucatarie.  
  • Dupa acest procedeu urmeaza sa  grilati sau sa prajiti vinetele intr-o tigaie  unsa cu ulei de masline. Nu turnati foarte mult ulei pentru ca vinetele absorb foarte mult ulei.
  • Ungeti un vas de iena cu ulei de masline apoi asezati un rand de vinete.








  • Turnati o parte din sosul de rosii, au am mai adaugat cateva frunze de busuioc.








  • Taieti mozzarella  felii si asezati un strat peste sos, si presarati parmesan ras.








  • Apoi repetati straturile pana ce terminati toate ingredientele. Aveti grija ca ultimul strat sa fie de vinete si presarati din belsug cu parmesan ras.






  • Punem vasul in cuptorul preincalzit la 180 grade C  si lasam cca  30- 40 minute pana ce  se rumeneste frumos deasupra.
  • Scoateti din cuptor lasati sa se raceasca  vreo 10 minute apoi serviti cu mare pofta!!!
  • Simpla, delicioasa, satioasa si plina de sanatate!!!
Pofta mare!!!
Enjoy!!!
























Un comentariu:

  1. Foarte tare imi place mancarea asta.Arata bine de tot a ta.
    Sa ai o zi faina.

    RăspundețiȘtergere