joi, 15 noiembrie 2012

Zserbo - Greta Jerbo






Hmm ... Zserbo... ce pot sa zic  :) , o prajitura pe care pur si simplu o devorezi :) cel putin eu nu ma mai pot opri :))  . Adorrrr Zserbo!!!



Ingrediente:


Foi:


  • 500 g faina alba
  • 350 g unt/margarina
  • 3 linguri zahar
  • 50 g drojdie
  • 1 lingurita bicarbonat de sodiu
  • 1 vanilie
  • 2 oua

Umplutura:


  • 2oo g nuca macinata
  • 150 g zahar
  •  1 borcan gem de caise / prune (330 g )

Glazura:

  • 150 g zahar
  • 100 ml apa
  • 40 g cacao
  • unt cat o nuca


  • Faina se amesteca cu zaharul si vanilia.
  • Se face o adancitura in mijloc si se sparg cele doua oua. Sfaramam drojdia si  bicarbonatul stins cu 50 ml apa calduta.
  •  Se topeste untul / margarina si se adauga la faina. Se framanta foarte bine si se lasa 10 minute la dospit.
  • Se imparte aluatul in trei.
  • Se intinde prima foaie  si se aseaza intr-o tava  tapetata cu hartie de copt. 
  • Se unge  cu jumatate  din gem si se presara jumatate din nuca amestecata cu zaharul.
  • Se intinde cea de-a 2 -a  foaie si se aseaza peste nuca;  iar se unge cu gem si se presara cu nuca si zahar. Spre final asezam cea de-a 3-a foaie intinsa . 
  • Coacem prajitura in cuptorul incalzit pana ce devine usor maroniu.
  • Se lasa la racit apoi se toarna glazura pregatita astfel: fierbem apa cu zaharul cca 10 minute, apoi adaugam untul si cacao. Se amesteca foarte bine si se mai lasa pe foc pana ce se ingroasa putin. Se toarna peste prajitura si se da la rece pana ce se intareste.
















8 comentarii:

  1. Foaret frumos a iesit, e o prajiturica tare draga mie! pUP

    RăspundețiȘtergere
  2. nu stiam ca asa se numeste , am mancat ceva foarte asemanator !

    RăspundețiȘtergere
  3. Asta da prajitura pe gustul meu, are nuca multa si gemurile nu-mi lipsesc din casa... imi lipseste doar curajul sa ma apuc de treaba... Pina cind ma mai gindesc, iau de la tine vreo doua feliute, ca sa le servesc la cafeluta de dimineata... Pupici !!!

    RăspundețiȘtergere
  4. Si soacra mea face aceasta prajitura super buna! Imi place muulttt!

    RăspundețiȘtergere
  5. Adela, da, chiar grozava prajitura ta! Eu pot spune ca am crescut cu Zserbo, pe langa cozonacii, painea si palanetele coapte in cuptorul de paine de-afara, mama ne mai prepara Zserbo, cornulete etc...la toate sarbatorile. Tare mi-e dor de gustul lor...eu nu am facut-o niciodata, dar acum asa pofta mi-ai facut de trebe ne-aparat sa fac si eu! Am sa urmez reteta ta...mama facea, ca si toate mamele dupa "mana ei"...so, multumiri si pupicei multi multi !!!

    RăspundețiȘtergere
  6. Buna tare prajitura asta! Am crescut cu prajitura asta..mama mea o facea la toate evenimentele :)).

    RăspundețiȘtergere