joi, 24 iulie 2014

Paine ciambella









Dragii mei revin cu o reteta de paine delicioasa, pregatita de pe blogul Danielei, un blog tare delicios cu o multime de retete pentru toate gusturile si in ultimul rand sa nu uit sa mentionez,  ca particip la Provocarea Secreta gazduita in luna aceasta de Geta.



Ingrediente:



  • 500 g faina alba
  • 250 ml apa calduta
  • 15 g drojdie proaspata
  • 30 ml ulei de floarea soarelui
  • 2 g zahar
  • 7 g sare

  • Incepem  prin a  incalzi cuptorul la 180 grade.
  • Intr-un vas mic zdrobim drojdia, pe urma adaugam zaharul si apa calduta ( 50 ml ).
  • Amestecam bine pana ce se dizolva drojdia, apoi turnam peste faina, adaugam uleiul  si sare si framantam adaugand cate un pic de apa calduta. 
  • Lasam aluatul la dospit  langa o sursa de caldura pana ce isi tripleaza volumul.








  • Rasturnam aluatul pe masa de lucru presarata cu faina, apoi framantam  aluatul. Pe urma  intindem ape lungime, apoi dam forma rotunda si  impreunam capetele. Eu am pus aluatul  intr-o forma de guguluf uns cu ulei,  am facut cateva taieturi si am mai lasat la dospit timp de o ora.
  •  Dupa acest timp introducem  forma in cuptor  timp de 30- 45 minute ( dupa cuptorul meu)
  • Daniela a uns painea cu ulei , iar eu nu am  omis acest lucru. Scoatem din cuptor , lasam sa se raceasca apoi servim cu mare pofta! 
Multumesc Daniela pentru painica delicioasa, Andrea mea  o manca goala !!! :)


















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu