marți, 26 iunie 2012

Paprikas de cartofi noi







Cand apar cartofii noi pe piata, primul lucru  este sa gatesc paprikas de cartofi,sau tocanita de cartofi  cu carnaciori afumati. Acest fel se poate pregati  cu galuste de faina,  bunica mea mereu o pregatea asa si o mancam cu mare pofta. De data aceasta am pregatit o varianta simpla , la fel de gustoasa si am savurat  alaturi de o salata de sezon.  Si daca este fara carne, am sa particip la Provocarea Dulce Romanie, gazduita de Andi luna aceasta.



Ingrediente:



1 kg cartofi noi
1 ceapa
2 linguri ulei
2 lingurite de paprika
sare, piper
20 -30 gr faina
150 ml smantana 25%
patrunjel verde tocat



Curatam cartofi  si ceapa, ii spalam si taiem dupa preferinta, ai mei fiind mai mici i-am taiat in 4, ceapa am tocat-o marunt.
Calim ceapa in 2 linguri de ulei, pana ce devine sticloasa.
Adaugam cartofii, apoi condimentam cu sare, piper si paprika.
Turnam apa sa cuprinda bine cartofii, apoi lasam sa fiarba.
Dupa ce au fiert cartofii, si a scazut  zeama,  se toarna putina apa ( doar daca este cazul).
Faina se amesteca cu smantana, si se ia putina zeama , se amesteca, apoi se toarna in cratita.
Se amesteca si se lasa sa dea in clocot.
Se presara patrunjel verde tocat.






Pofta mare!







5 comentarii: